۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ۰۶:۰۰
دلیل-تغییر-حریفان-تمرینی-جودوکاران-پارالمپیکی-از-زبان-سرمربی-تیم-ملی
سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان در مورد دلیل تغییر حریفان تمرینی ورزشکاران پارالمپیکی این تیم در مرحله دوم اردوی آماده سازی ویژه پارالمپیک توضیح داد و تاکید کرد که احتمال تغییر دوباره حریفان تمرینی برای مراحل آتی اردوها کم است.
سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان در مورد دلیل تغییر حریفان تمرینی ورزشکاران پارالمپیکی این تیم در مرحله دوم اردوی آماده سازی ویژه پارالمپیک توضیح داد و تاکید کرد که احتمال تغییر دوباره حریفان تمرینی برای مراحل آتی اردوها کم است.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، دور دوم تمرینات تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان در راستای آماده سازی حضور در بازی های پارالمپیک ریو از روز شنبه با حضور سه جودوکار پارالمپیکی و حریفان تمرینی آنها در تهران آغاز شد.

این در حالی است که در فهرست سه نفره حریفان تمرینی جودوکاران پارالمپیکی نسبت به اردوی نخست تغییراتی ایجاد شده است به طوریکه عین الله حسین پور و سجاد حاجبی در اوزان ۸۱ و ۱۰۰ کیلوگرم به ترتیب جایگزین محمدعلی شنانی و حسین دارایی شده اند که به مرحله نخست اردوی تیم ملی جودو دعوت شده بودند اما نام آنها در فهرست دعوت شدگان به اردوی دوم نیست.

خسرو گلکار در مورد این جابه جایی ها و تغییر ایجاد شده در فهرست حریفان تمرینی جودوکاران پارالمپیکی به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: یک ماه پیش و پیش از آغاز اردوهای پارالمپیکی تیم ملی جودو، مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد. بر اساس نتایج این رقابت ها، دعوت از برترین‌های هر وزن به اردوی تیم ملی به عنوان حریف تمرینی ملی پوشان پارالمپیکی را در برنامه قرار دادیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس در مرحله اول اردو علاوه بر حمزه ندری، حامد علیزاده و سیدامیر نوری جعفری که صاحب سهمیه پارالمپیک هستند، سه نفر برتر کشور در اوزان هر یک از این جودوکاران را هم دعوت کردیم تا به عنوان حریف تمرینی در کنار آنها باشند. محمدعلی شنانی، حسین دارایی و پویا آب بخش حریفان تمرینی دعوت شده به اردوی اول بودند.

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان با اشاره به مشکلاتی که دو نفر از حریفان تمرینی برای حضور در اردوی اول این تیم با آن مواجه بودند، خاطرنشان کرد: حسین دارایی به خاطر عدم مرخصی از محل کار نتوانست به اردو بیاید و محمدعلی شنانی هم به خاطر گرفتاری‌های خانوادگی و مشغله‌های کاری از ادامه حضور در اردوها عذرخواهی کرد. به همین دلیل برای اردوی دوم حریفان تمرینی جدیدی را جایگزین کردیم.

وی گفت: به احتمال زیاد حریفان تمرینی دعوت شده به اردوی دوم تغییر نمی کنند و پای ثابت اردوهای آتی خواهند بود، مگر با مشکلی مانند آسیب دیدگی احتمالی آنها مواجه شویم یا هر مشکل دیگری که به نحوی مانع از حضورشان در اردو شود. در غیر این صورت برنامه ای برای جابه جایی حریفان تمرینی نداریم.

گلکار در ادامه این گفتگو در مورد برنامه های تمرینی تیم ملی جودوی نابینایان در اردوی دوم گفت: صبح‌ها در محل آکادمی ملی المپیک بدنسازی خواهیم داشت و عصرها هم تمرین تخصصی جودو را در برنامه داریم. البته همچون اردوی اول، محل جلسات تمرینی عصرها ثابت نیست و هر روز در یک سالن یا باشگاه تمرین خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان همچنین اعلام کرد که سه جلسه تمرینی مشترک با اعضای تیم جوانان فدراسیون جودو در برنامه اردوی دوم پیش بینی شده است.

کد خبر : ۱,۱۴۰
اشتراک در