۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰۶:۴۰
حضور-۳۰-درصدی-بانوان-در-سمت-های-مدیریتی-کمیته-بین-المللی-پارالمپیک
نمایندگان جنبش پارالمپیک درتاریخ ۱۳-۱۲ فوریه (۲۴-۲۳ بهمن) در بن- آلمان به منظور بزرگداشت موفقیت های کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) و پروژه خلاقانه WoMentoring گردهم آمدند.
نمایندگان جنبش پارالمپیک درتاریخ ۱۳-۱۲ فوریه (۲۴-۲۳ بهمن) در بن- آلمان به منظور بزرگداشت موفقیت های کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) و پروژه خلاقانه WoMentoring گردهم آمدند.

پروژه WoMentoring به منظور دستیابی به هدف اصلی جنبش پارالمپیک مبنی بر حضور ۳۰ درصدی زنان در  سمت‌های مدیریتی تاسیس شده است. بر طبق گزارش بازوی توسعه IPC (بنیاد آجیتوس) ۱۶ مربی و دانش آموخته در در برنامه بلند مدت ۱۸ ماهه آموزشی شرکت کرده اند.

اختتامیه برنامه در شهر بن شامل اظهارات مربیان و دانش آموختگان در خصوص نحوه کمک  پروژه  WoMentoring به آنها به منظور توسعه شغلی شان مثلاً ارتقاء شغلی و یا انتصاب در سمت های مختلف در کمیته های ملی پارالمپیک (NPCs) و سازمان های ورزش معلولان است.

«ریندوم تیلمان» ،رئیس کمیته زنان در ورزش کمیته بین المللی پارالمپیک اظهار داشت: «گرچه همچنان راه درازی تا رسیدن به برابری جنسیتی در جنبش پارالمپیک و در مجموع در کادر اجرایی ورزشی وجود دارد، پروژه  WoMentoring این امکان را برای شرکت کنندگان در آن فراهم نموده تا به مدیران قوی تبدیل شوند. داستان های جالبی از زنانی وجود دارد که با کمک راهنمایی مربیان خود  اعتماد به نفس و مهارت لازم را کسب نموده و با تشویق مربیانشان دستاوردهایی بزرگی کسب کرده اند.»

 ترویج و توسعه استعدادهای گروهی که در جامعه کمتر دیده شده اند در قلب ماموریت جنبش پارالمپیک قرار دارد و IPC مسئولیت خود را در برابر زنان که در بسیاری موارد جزو همین گروه در ورزش هستند، فراموش نمی کند.

ایمیر بریتناخ، بازیکن پیشین تنیس روی میز معلولان، توسط کریستین نش، معاون ریاست دانشگاه  تربیت بدنی و علوم ورزشی و سلامت دانشگاه ادینبورو آموزش دیده است.

بریتناخ اخیراً به عنوان نایب رئیس پارالمپیک ایرلند منصوب شده است.

وی گفت: «هدف برنامه من این است که به جایگاه حائز اهمیتی در ورزش معلولان دست یابم و نیز سایر زنان را تشویق کنم تا آینده ورزشی خود را خودشان رقم بزنند. اخیراً با انتصاب اینجانب به عنوان نایب رئیس پارالمپیک ایرلند به بخشی ازهدف خود دست یافته ام.  امیدوارم پیشرفت من در ورزش معلولان سایر بانوان را تشویق کند تا به اهداف خود در ورزش رسیده و پیشرفت نمایند.»

سایر ورزشکاران به عضویت در کمیسیون ورزشکارانNPC  و نمایندگی بازیهای پارالمپیک ریو۲۰۱۶ درآمده اند و همچنین در خط مقدم توسعه برنامه های ورزش ملی هستند.

برنامه اختتامیه  جهت ارزیابی تاثیرات کلی و طولانی مدت WoMentoring پیش از بررسی مجدد آن برگزار گردید. مربیان و دانش آموختگان تشویق می شوند تا به تعاملات خود ادامه دهند تا بتوانند از آن در راستای جنبش پارالمپیک استفاده نمایند.   
در طول مسابقه، اطلاعات در سایت و فیسبوک آجیتوس و نیز حساب های کاربری رسانه‌های اجتماعی بازوی توسعه‌ای IPC به روزرسانی خواهد شد.

کد خبر : ۱,۱۳۶
اشتراک در