۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۶:۴۷
سمیه-عباسپور-هدفم-کسب-مدال-پارالمپیک-است-نه-کسب-سهمیه
عضو تیم ملی تیر و کمان جانبازان و معلولان ضمن تاکید بر شرایط آماگی خوبی که برای حضور آخرین مرحله مسابقات گزینشی پارالمپیک دارد، گفت: به قدری آماده ام و انگیزه دارم که از حالا به فکر مدال آوری در ریو دو ژانیرو هستم نه کسب سهمیه.

عضو تیم ملی تیر و کمان جانبازان و معلولان ضمن تاکید بر شرایط آماگی خوبی که برای حضور آخرین مرحله مسابقات گزینشی پارالمپیک دارد، گفت: به قدری آماده ام و انگیزه دارم که از حالا به فکر مدال‌آوری در ریودوژانیرو هستم نه کسب سهمیه.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، مسابقات جهانی تیر و کمان خردادماه سال آینده برگزار می شود. این رقابتها که جمهوری چک میزبانی آن را بر عهده دارد، آخرین فرصت برای کماندارانی است که طی ماه های گذشته و از حضور در میادین گزینشی جهانی و قاره ای، موفق به کسب سهمیه نشدند؛ کماندارانی مانند سمیه عباسپور که امید زیادی می رود با کسب سهمیه توسط وی، تعداد ورزشکاران ایران در رشته تیر و کمان برای حضور در پارالمپیک پانزدهم از ۶ به ۷ نفر افزایش یاید.

ابراهیم رنجبر، زهرا نعمتی، محدثه کهنسال، غلامرضا رحیمی، هادی نورزی و مجید کاکوش ۶ کمانداری هستند که طی ماههای گذشته با حضور در میادین گزینشی متفاوت صاحب سهمیه پارالمپیک شده اند؛ میادینی که عباسپور از حضور در آنها به نتیجه ای نرسید اما با این حال امید زیادی دارد به اینکه برای حضور در ریو دو ژانیرو همسفر هم تیمی هایش شود.

مسابقات جهانی آلمان و رقابتهای آسیایی تایلند دو رویدادی انتخابی پارالمپیک بودند که این کماندار کشورمان در قالب تیم ملی در آنها شرکت کرد اما در هر یک از آنها بنا به دلایلی فرصت کسب اولین سهمیه پارالمپیکی دوران زندگی اش را از دست داد.

سمیه عباسپور در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد چرایی این موضوع اظهار داشت: مسئولان برگزاری مسابقات جهانی آلمان پیش از آغاز رقابتها از ویلچر من به خاطر نداشتن یکسری استانداردهای لازم ایراد گرفتند. البته با این وجود رقابتهایم را برگزار کردم اما اگر این کار را انجام نمی دادم بهتر بود چون ایرادی که به ویلچرم وارد کردند به لحاظ روحی و روانی تاثیر منفی روی من گذاشت به طوریکه نتوانستم از مرحله بالا بروم و فرصت کسب سهمیه را از دست دادم.

 

 


وی ادامه داد: این در حالی بود که یک ماه پیش از مسابقات جهانی آلمان، در رقابتهایی که به میزبانی چک برگزار شد عملکرد خیلی خوبی داشتم و در نهایت هم به عنوان دومی دست یافتم.

این کماندار همچنین به حضورش در مسابقات آسیایی تایلند اشاره کرد و گفت: بعد از آلمان در این رقابتها شرکت کردم. در تایلند مسابقات کسب سهمیه و کسب مدال جدا از هم برگزار شد. در رقابتهای کسب مدال که اتفاقا به خاطر حضور خیلی از پارالمپیکی ها سطح بالایی هم داشت، به قدری خوب کار کردم که مدال نقره گرفتم اما در بحث کسب سهمیه به نتیجه نرسیدم. در مسابقات تایلند فقط مدال طلا سهمیه داشت و من با وجود حضور در فینال نتوانستم به این سهمیه برسم.

بر پایه این گزارش، حالا سمیه عباسپور که تنها پنج سال از آغاز فعالیتش در تیر و کمان می گذرد، همراه با ۶ کماندار پارالمپیکی و در قالب اردوهای آمادگی، تمریناتش را پیگیری می کند تا بتواند از آخرین میدان توزیع سهمیه های پارالمپیک صاحب سهمیه شود.

وی در این رابطه گفت: مثل ماه های پیش شب و روز تمرین می کنم. اگر در تایلند و آلمان نتیجه نگرفتم به این دلیل بود که از نظر روحی تا حدی افت کرده بودم اما این بار اجازه نمی دهم چنین اتفاقی بیفتد. اصلا به قدری از نتیجه گرفتن در چک اطمینان دارم که از حالا به فکر مدال پارالمپیک هستم نه کسب سهمیه و بیشتر هم برای مدال تمرین می کنم.

عباسپور که یک ماه پیش از حضور در تورنمنت بین المللی امارات به مدال برنز کامپوند دست یافت، تاکید کرد: مسابقات چک نزدیک به پارالمپیک برگزار می شود. اینطور فکر می کنم که این رقابت ها در حد یک گذر است، مسیری که باید آن را طی کنم و فقط باید در آن بهترین عملکرد را داشته باشم.

کد خبر : ۱,۱۲۸
اشتراک در