۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۶:۳۷
حامد-صلحی-پور---ناکامی-پارالمپیک-لندن-را-با-مدال-طلای-پارالمپیک-برزیل-جبران-می-کنم
وزنه بردار دسته ۸۸ کیلوگرم ایران که اعتقاد دارد در پارالمپیک لندن به حقش نرسید، حضور نتیجه بخش در پارالمپیک برزیل و دستیابی به خوشرنگ ترین مدال این دوره از بازی ها را هدف و برنامه خود قرار داده است.

وزنه بردار دسته ۸۸ کیلوگرم ایران که اعتقاد دارد در پارالمپیک لندن به حقش نرسید، حضور نتیجه بخش در پارالمپیک برزیل و دستیابی به خوشرنگ ترین مدال این دوره از بازی ها را هدف و برنامه خود قرار داده است.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، نایب قهرمانی در دسته ۸۸ کیلوگرم مسابقات آسیا-اقیانوسیه قزاقستان مجوزی شد برای دومین حضور متوالی حامد صلحی پور در میادین وزنه برداری پارالمپیک؛ این وزنه بردار که در پارالمپیک لندن در دسته ۹۰ کیلوگرم وزنه زد و چهارم شد، می خواهد از حضور در پارالمپیک برزیل به مدال طلا دست یابد و اینگونه عملکردش در لندن که از دیدگاه خودش نوعی ناکامی بود را جبران کند.

وی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک اظهار داشت: از وقتی سهمیه پارالمپیک برزیل را گرفتم، کسب مدال طلای این بازی‌ها را هدف خود قرار دادم و برای دستیابی به آن تلاش می کنم. در هر لحظه از زمان تمرین و اردو به مدال آوری در ریو دو ژانیرو  فکر می کنم و همین موضوع من را مصمم تر و با انگیزه تر می کند.

این وزنه بردار ملی پوش تصریح کرد: البته من در پارالمپیک لندن هم می توانستم طلا بگیرم اما یکسری مسائل دست به دست هم داد تا نتوانم به آنچه حقم بود، برسم.  پیش از پارالمپیک دوره پیش و بنا به دلایلی پنج ماه از اردو و تمرین دور بودم و فقط با چهارده روز تمرین آماده حضور در میادین پارالمپیک شدم که نتیجه آن هم چهارم شدن بود. فکر می کنم اگر به اندازه کافی تمرین داشتم قطعا خیلی بهتر از این نتیجه می گرفتم.

 

 


صلحی پور با رکورد ۲۲۰ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شد و حالا به گونه ای تمرین می کند که بتواند در برزیل رکوردی بالاتر را ثبت کند. وی با اشاره به این موضوع گفت: مدال طلای پارالمپیک برزیل را می خواهم و برای رسیدن به آن می‌جنگم. باید در پارالمپیک وزنه ای بالاتر از ۲۲۰ کیلوگرم را بالای سر ببرم تا راهم برای کسب مدال هموارتر شود. این دور از دسترس نیست به خصوص اینکه الان رکورد ۲۳۲ کیلوگرم را دارم.

وزنه بردار پارالمپیکی کشورمان با بیان اینکه رقیب جوان و در عین حال قدری در پارالمپیک دارد، خاطرنشان کرد: در دسته من نمایندگان مصر و چین قدرتمند هستند. به خصوص وزنه بردار چینی که اولین حضور پارالمپیکی اش را در برزیل تجربه خواهد کرد. وی در همین مسابقات قزاقستان که من موفق به نایب قهرمانی و کسب سهمیه شدم، مدال طلا گرفت. این رقابت اولین تجربه بین المللی این وزنه بردار چینی به حساب می آمد.

وی در این رابطه ادامه داد: با حضور این وزنه بردار چینی شرایط برای رقابت در پارالمپیک برزیل راحت نیست. البته سن و سال وی کم است و تجربه من بیشتر اما به هر حال او را اصلی ترین رقیب خود می دانم.

بر پایه این گزارش، حامد صلحی پور که سال ۲۰۰۸ ازحضور در مسابقات آمریکا صاحب اولین مدال بین المللی خود شد، یکی از اعضای تیم وزنه برداری اعزامی به امارات برای شرکت در مسابقات فزاع نیز هست.

 وی قصد دارد از این رقابت ها به عنوان فرصتی برای آماده سازی بیشتر برای پارالمپیک دست یابد اما در عین حال به بحث مدال آوری هم توجه دارد.

صلحی پور در این رابطه گفت: هدف شخصی من از حضور در مسابقات فزاع امارات کسب مدال طلا است. در کل عملکردم در این رقابتها و اینکه چه وزنه ای را بالای سر ببرم، تا حد زیادی به تصمیم مربیان بستگی دارد. به هر حال نمی توان در این رقابتها وزنه‌ای سبک تر از حد معمول برای بالا بردن انتخاب کرد و انتخاب وزنه بیش از حد سنگین هم ریسک های خودش را دارد. باید ببینم اعضای کادر فنی در این زمینه چه تصمیمی می گیرند و چه اجازه ای به من می دهند.

کد خبر : ۱,۱۲۷
اشتراک در