۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۲۲
رقیه-الله-کرمی---منتظر-تغییر-تقویم-فدراسیون-جهانی-تیراندازی-هستیم
انجمن تیراندازی برای برگزاری اردوهای داخلی ورزشکاران پارالمپیکی در نیمه نخست سال آینده پیش بینی هاي لازم کرده است اما به گفته رئیس این انجمن و در صورت تغییر تقویم فدراسیون جهانی، برنامه برون مرزی هم در کنار اردوهای داخلی و برای آماده سازی بیشتر تیراندازان اعزامی به پارالمپیک برزیل لحاظ خواهد شد.

انجمن تیراندازی برای برگزاری اردوهای داخلی ورزشکاران پارالمپیکی در نیمه نخست سال آینده پیش بینی های لازم کرده است اما به گفته رئیس این انجمن و در صورت تغییر تقویم فدراسیون جهانی، برنامه برون مرزی هم در کنار اردوهای داخلی و برای آماده سازی بیشتر تیراندازان اعزامی به پارالمپیک برزیل لحاظ خواهد شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، تیراندازانی که موفق به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک شده اند در راستای آماده‌سازی برای حضور در این بازی‌ها از چهارم اسفندماه وارد یازدهمین مرحله تمرینات در سال جاری می شوند.

این مرحله از تمرینات تیراندازان پارالمپیکی که تا ۱۵ اسفندماه ادامه دارد، آخرین برنامه تمرینی آنها در سال ۹۴ به حساب می‌آید. پس از آن و بعد از استراحت دو - سه هفته ای، تیراندازان برنامه‌های تمرینی خود در سال ۹۵ را آغاز می کنند. برنامه‌ای که در قالب پیش‌بینی چند مرحله اردوی داخلی و البته حضور در مسابقات بین المللی آلمان تا حدی نهایی است اما در صورت تغییر تقویم فدراسیون جهانی، این برنامه هم دستخوش تغییراتی خواهد شد.

رقیه الله کرمی، رئیس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولان، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد عمده برنامه‌های پیش بینی شده برای تیراندازان در سال آینده گفت: در ۶ ماهه دوم سال جاری و در تمام مراحل تمرینی، به طور فشرده برنامه‌های بدنسازی و تمرین با سلاح را دنبال کردیم تا تیراندازان برای ۶ ماهه سال آینده که سال حضور در پارالمپیک به حساب می‌آید به آمادگی خوبی به خصوص از نظر روحی دست یابند.

 

 


وی ادامه داد: برنامه‌های تمرینی برای ۶ ماهه اول سال آینده یعنی پیش از اعزام به محل برگزاری بازی های پارالمپیک هم بر همین روال دنبال می شود. برای این ۶ ماه سرنوشت ساز، ۶ مرحله اردوی ۱۲ روزه پیش بینی شده است. البته با توجه به اینکه در بخش تفنگ خفیف این نیاز وجود دارد که با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی ها، فشار تمرینات بیشتر و بیشتر شود، احتمال دارد این برنامه با تغییراتی همراه شود.

الله کرمی در این رابطه تصریح کرد: بر این اساس تعداد روزهای هر یک از مراحل اردو بیشتر خواهد شد یا اینکه یک مرحله اردو به ۶ مرحله اردویی که فعلا پیش بینی شده است، اضافه خواهد شد که البته احتمال اعمال روش اول یعنی افزایش روزهای تمرینی هر مرحله اردو بیشتر خواهد بود.

بر پایه این گزارش، حضور در مسابقات بین المللی آلمان که اردیبهشت ماه برگزار می شود نیز بخشی از برنامه‌های آماده‌سازی تیراندازان پارالمپیکی برای سال آینده را شامل می شود اما احتمال دارد به غیر از این، تیراندازان پیش از سفر به ریو اعزام دیگری هم داشته باشند؟

رئیس انجمن تیراندازی در پاسخ به این پرسش گفت: معمولا فدراسیون جهانی در سال برگزاری بازی های پارالمپیک، یکی از رویدادهای مصوب تقویم خود را در زمانی نزدیک به برگزاری بازی ها و در شهر محل برگزاری بازی ها قرار می داد اما امسال در تقویم جهانی، هیچ رویدادی نزدیک به پارالمپیک نداریم.

وی تاکید کرد: در این زمینه منتظر تغییرات احتمالی در تقویم فدراسیون جهانی هستیم. اگر چنین شود و رویدادی در زمانی نزدیک به پارالمپیک و در محل برگزاری این بازی ها، به تقویم جهانی اضافه شود، حضور در آن را مورد بررسی قرار می دهیم تا در صورت فراهم بودن شرایط و موافقت مسئولان آن را به برنامه های پارالمپیکی اضافه کنیم.

بر پایه این گزارش، ساره جوانمردی و عالیه محمودی در دو ماه تپانچه بادی و تپانچه ۵۰ متر بانوان، سمیرا ارم در تپانچه بادی بانوان، معصومه خدابخشی در تفنگ ایستاده و مهدی زمانی در تفنگ بادی مردان، تیراندازانی هستند که صاحب سهمیه لازم برای بازی های پارالمپیک برزیل شده اند.

کد خبر : ۱,۱۲۵
اشتراک در