۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ۰۶:۰۲
زمان-برگزاری-مسابقات-انتخابی-تیم-ملی-دو-و-میدانی-اعزامی-به-پارالمپیک-نهایی-شد
رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولان از نهایی شدن زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی این رشته برای حضور در بازی های پارالمپیک برزیل خبر داد و اینکه طی سه رقابت میان برترین های دوومیدانی کشور و بر اساس تعداد سهمیه های کسب شده، ترکیب تیم اعزامی به ریو دو ژانیرو انتخاب می شود.

رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولان از نهایی شدن زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی این رشته برای حضور در بازی های پارالمپیک برزیل خبر داد و اینکه طی سه رقابت میان برترین‌های دوومیدانی کشور و بر اساس تعداد سهمیه‌های کسب شده، ترکیب تیم اعزامی به ریو دو ژانیرو انتخاب می شود.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، مسابقات قهرمانی آسیا (۱۲ تا ۲۱ اسفندماه) و مسابقات بین المللی فزاع (۲۵ اسفندماه تا اول فروردین ماه) آخرین فرصت برای توزیع سهمیه‌های پارالمپیک در رشته دو و میدانی است.

بعد از این دو رویداد که در امارات برگزار می‌شوند و اتفاقا ایران هم در آنها نماینده خواهد داشت، تعداد سهمیه‌های دوومیدانی‌کاران ایران برای حضور در پارالمپیک برزیل نهایی می‌شود. البته با برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی، ورزشکارانی که می توانند بر اساس سهمیه های توزیعی در پارالمپیک آتی شرکت کنند، مشخص خواهند شد.

 

 


علی اصغر هادی زاده، رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولان، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی اظهارداشت: این رقابت ها طی روزهای هفتم تا نهم خردادماه در تهران برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه های پارالمپیکی دو و میدانی به کشور داده می شود نه به ورزشکار، تصریح کرد: نتایج مسابقات انتخابی تعیین کننده دو و میدانی‌کاران است که می توانند در پارالمپیک برزیل شرکت کنند. البته برای شرکت در این دوره بازی‌ها، فهرست اولیه خود را که در برگیرنده نام دو و میدانی‌کاران زیادی است و به نوعی فهرستی طولانی به حساب می آید را به کمیته بین المللی پارالمپیک ارسال می کنیم اما فهرست نهایی بعد از مسابقات انتخابی مشخص می شود.

هادی زاده با یادآوری اینکه دو و میدانی ایران تا به امروز ۱۰ سهمیه برای پارالمپیک برزیل در دو بخش جانبازان و معلولان همراه با نابینایان و کم بینایان به دست آورده، ابراز امیدواری کرد که از مسابقات امارات سهمیه‌های بیشتری نصیب دوومیدانی‌کاران ایران بشود.

کد خبر : ۱,۱۲۳
اشتراک در