۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ۰۷:۲۱
پیش-بینی-دو-اردوی-برون-مرزی-در-برنامه-های-پارالمپیکی-تیم-ملی-بسکتبال-با-ویلچر
تیم ملی بسکتبال با ویلچر که مهرماه مجوز شرکت در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک را به دست آورد، تا پیش از اعزام به محل برگزاری این دوره بازی ها در ریودوژانیرو در دو اردوی برون مرزی شرکت خواهد کرد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر که مهرماه مجوز شرکت در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک را به دست آورد، تا پیش از اعزام به محل برگزاری این دوره بازی ها در ریودوژانیرو در دو اردوی برون مرزی شرکت خواهد کرد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، راهیابی به فینال مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که به واسطه پیروزی برابر کره جنوبی در دیدار رده بندی انجام شد، سهمیه حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ را برای بسکتبال با ویلچر ایران مسجل کرد.

حال تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه نایب قهرمان شد، در آستانه یک حضور پارالمپیکی دیگر قرار دارد. البته هنوز تمرینات آماده سازی این تیم برای حضور در این دوره بازیهای پارالمپیک آغاز نشده اما پیش بینی های اولیه در مورد چگونگی این برنامه انجام شده ا ست.

حبیب خمجانی، رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک اظهار داشت: ۹ مرحله اردو، پیش بینی اولیه ای بود که برای آماده سازی تیم ملی انجام شده بود. البته با توجه به اینکه هنوز وضعیت کادر فنی تیم نهایی نشده، احتمالا این تعداد مراحل اردو دستخوش تغییراتی می شود اما آنچه مسلم است در برنامه های برون مرزی خللی وارد نخواهد شد.

 

 


وی تصریح کرد: لزوم دستیابی بیشتر و بهتر به آماده سازی لازم برای پارالمپیک، حضور در میادین تدارکاتی خارج از کشور است و بر همین اساس حداقل دو اعزام برون مرزی را در دستور کار تیم ملی بسکتبال با ویلچر قرار خواهیم داد.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر تاکید کرد: هر دو اردوی برون مرزی تیم ملی سال ۹۵ برگزار می شود اما اینکه این اردوها در چه کشورهایی و چه زمانی برگزار می شود، هنوز مشخص نیست. در این زمینه باید با تصمیم سرمربی تیم تصمیم گیری نهایی انجام شود.

بر پایه این گزارش، تیم ملی بسکتبال با هدایت "کمال عشق" از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به سهمیه پارالمپیک دست یافت. وی گزینه پیشنهادی انجمن بسکتبال با ویلچر برای قرار گرفتن در راس کادر فنی تیم ملی برای شرکت در پارالمپیک ریو است که البته هنوز تصمیم گیری نهایی در مورد آن انجام نشده است.

خمجانی در این رابطه گفت: در صورت تایید مسئولان مربوطه، اردوهای آماده سازی تیم ملی با هدایت این مربی آغاز می شود. البته در مورد دیگر اعضای کادر فنی مانند مربی و آنالیزور هم گزینه های پیشنهادی خود را معرفی کرده ایم اما تصمیم نهایی در مورد انتخاب این افراد با سرمربی تیم ملی است.

کد خبر : ۱,۱۱۸
اشتراک در