۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۶:۲۸
گزارش-خبری---تمرین-با-ملی-پوشان-فدراسیون-جودو-در-برنامه-پارالمپیکی-تیم-ملی-جودو-نابینایان
سه جودوکار نابینا که سهمیه بازی‌های پارالمپیک برزیل را به دست آورده اند چند روزی است که همراه با حریفان تمرینی، اردوهای آماده سازی خود را آغاز کرده اند؛ طبق برنامه، این جودوکاران تا زمان اعزام به برزیل، برگزارکننده جلسات تمرینی زیادی در قالب اردوهای مختلف هستند که بعضا به طور مشترک با جودوکاران ملی پوش فدراسیون جودو برگزار خواهد شد.


سه جودوکار نابینا که سهمیه بازی‌های پارالمپیک برزیل را به دست آورده اند چند روزی است که همراه با حریفان تمرینی، اردوهای آماده سازی خود را آغاز کرده اند؛ طبق برنامه، این جودوکاران تا زمان اعزام به برزیل، برگزارکننده جلسات تمرینی زیادی در قالب اردوهای مختلف هستند که بعضا به طور مشترک با جودوکاران ملی پوش فدراسیون جودو برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، جودوی نابینایان ایران که اولین تجربه پارالمپیکی خود را با حضور در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن به دست آورد در آستانه چهارمین حضور پیاپی در این رویداد بزرگ جهانی قرار دارد.

البته بر خلاف سه دوره پیشین بازی‌های پارالمپیک که ایران در هر هفت وزن مسابقات جودو نابینایان صاحب نماینده بود، برای پارالمپیک آینده که در برزیل برگزار می شود تنها در سه وزن صاحب سهمیه شده است.

سید امیر نوری جعفری در وزن ۸۱ کیلوگرم همراه با حامد علیزاده و حمزه ندری در اوزان ۱۰۰ و ۱۰۰+ کیلوگرم جودوکارانی هستند که سهمیه پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک را به دست آورده اند.

با حمایت مسئولان مربوطه در فدراسیون نابینایان و کم بینایان و البته کمیته ملی پارالمپیک، برنامه های آماده سازی کاملی برای این جودوکاران پارالمپیکی در نظر گرفته شده است. این برنامه ها از جمعه گذشته با حضور همزمان حریفان تمرینی جودوکاران پارالمپیکی آغاز شده و به طور متوالی و منظم تا زمان اعزام به ریو دو ژانیرو پیگیری خواهد شد.

خسروگلکار سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان در تشریح برنامه های آماده سازی در نظر گرفته شده اعلام کرد که این برنامه ها در قالب ۱۶ مرحله اردوی آماده سازی اجرا می شود.

 

 


وی در مورد برنامه های تمرینی اردوی اول که تا ۱۸ بهمن ماه ادامه خواهد داشت، گفت: صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ تمرینات بدنسازی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می شود و ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ هم تمرینات اختصاصی جودو خواهیم داشت. البته جلسات تمرینی عصرها به صورت متمرکز و تنها در یک سالن نیست. تمرینات تخصصی را در باشگاه های مختلف برگزار می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان در این رابطه ادامه داد: محمدعلی شنانی، حسین دارابی و پویا آب بخش سه حریف تمرینی سه جودوکار پارالمپیکی هستند که به اردو دعوت شده اند تا تمرینات نتیجه‌بخش‌تر باشد. علاوه بر این شرایطی فراهم شده که مانند گذشته جودوکاران پارالمپیکی بتوانند با ملی پوشان جودوی بخش افراد بدون معلولیت هم تمرین داشته باشند.

گلکار تصریح کرد: البته اجرای این بخش از برنامه ها تا حدی به برنامه تمرینی جودوکاران فدراسیون جودو هم بستگی دارد. به طور مثال در این اردو، برنامه تمرینی ما با زمان اردوی جودوکاران غیر معلول در رده سنی جوانان همخوانی داشت به همین دلیل تمرینات مشترکی با آنها داشتیم. برای ما هیچ تمرینی بهتر از تمرین با ملی پوشان نیست.

بر پایه این گزارش، تیم ملی جودوی نابینایان علاوه بر اردوی در حال جریان و تا زمان سفر به برزیل ۱۵ اردوی دیگر خواهد داشت. به گفته خسرو گلکار هر یک ازاین اردوها بین ۸ تا ۹ روز ادامه خواهد داشت و اردوی آخر متصل به اعزام می شود اما اینکه همه این اردوها داخلی هستند یا اردوی برون مرزی هم خواهند داشت و در کل چه شهرهایی گزینه میزبانی از اردوی جودوکاران خواهند شد، پرسشی بود که وی پاسخ آن را داد.

سرمربی تیم ملی در این رابطه گفت: تا به امروز برنامه ریزی برای تمام اردوها داخلی است. این اردوها را در استان‌هایی برگزار خواهیم کرد که به لحاظ امکانات، سالن، خوابگاه، حریف تمرینی و دیگر موارد، شرایط لازم برای میزبانی را داشته باشند. خراسان و لرستان جزو گزینه های مورد نظر در این زمینه هستند اما به طور حتم بیشتر اردوها را در تهران برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اردوی برون مرزی هم برنامه داریم اما هنوز نهایی نشده است. اگر مسئولان مربوطه موافقت کنند، رایزنی و مذاکرات را آغاز می کنیم تا بتوانیم حداقل یک اردوی برون مرزی هم داشته باشیم. ازبکستان که قهرمانی جهان را در اختیار دارد همراه با آذربایجان و روسیه کشورهایی هستند که سطح جودو بالایی دارند. سایر کشورها، سطح جودوی پایین‌تری از ایران دارند. در صورتی‌ که با اعزام برون مرزی تیم موافقت شود، با یکی از این سه کشور مذاکره خواهیم داشت.

گلکار همچنین تاکید کرد: سعی می کنیم با اردوهای داخلی به حداکثر آمادگی لازم برای پارالمپیک دست پیدا کنیم به خصوص اینکه در مراحل آتی به طور حتم تمرینات مشترکی با اعضای بزرگسالان تیم ملی فدراسیون جودو هم خواهیم داشت که این برنامه هم به افزایش آمادگی جودوکاران بسیار کمک خواهد کرد.

یک مدال برنز حاصل حضور جودوی نابینایان ایران در بازی های پارالمپیک آتن بود. در پارالمپیک پکن نیز یک مدال نقره همراه با سه عنوان پنجمی (با در نظر گرفتن اینکه جودو عنوان چهارمی ندارد) به ایران اختصاص پیدا کرد، ضمن اینکه پنج عنوان پنجمی هم نتیجه اعزام به پارالمپیک لندن بود. تیم جودوی نابینایان که در بازی های پارآسیایی اینچئون قهرمان بخش تیمی شد، از پارالمپیک برزیل به چه نتیجه ای می رسد؟

سرمربی تیم ملی سه نفره جودو نابینایان در این ارتباط گفت: تلاشمان کسب بهترین نتیجه است.

بر پایه این گزارش، جودوکاران راه یافته به بازی های پارالمپیک برزیل از مجموع امتیازات به دست آمده از پنج رویداد بین المللی مشخص و معرفی شدند. البته از مجموع این پنج رویداد، جودوکاران نابینای ایران تنها در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۴ و مسابقات جهانی ۲۰۱۵ در کره جنوبی شرکت کردند. به همین دلیل بر خلاف سه دوره پیشین بازی های پارالمپیک که در هر هفت وزن صاحب نماینده بودند، برای پارالمپیک ریو تنها در سه وزن از هفت وزن حاضر سهمیه گرفتند.

کد خبر : ۱,۱۱۲
اشتراک در