۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۷:۱۷
با « جیونوپی و دیونوپی» روی امواج خروشان اینچئون
دومین دوره بازی های پاراآسیایی اینچئون 2014 طی روز های 26 مهر تا 2 آبان برگزار می شود . رقابتهایی که برای همه ورزشکاران قاره کهن اهمیتی دو چندان دارد و آزمونی بزرگ برای میزبان به شمار می رود .
ستاد برگزاری این بازیها چندی پیش از شعار ، طرح مشعل و نشان ویژه این قابتها را رونمایی کرد که هریک فلسفه ای جداگانه دارد که برگردان آن به زبان فارسی خالی از لطف نیست.
شعار بازی ها   "آغازی دوباره با امواج شادمانی"
انتخاب این شعار بر اساس امواج خروشان و کوبنده ساحلی شهر اینچئون است که نمادی از تحمل سختی ها تا رسیدن به ساحل رویاها می باشد .


هارمونی آتشین

نشان این بازی ها از شعله های آتش درست شده که خمیر مایه آغاز و پایان این رویداد بزرگ ورزشی است. شعله های آتش همواره نمایانگر منزلت و توازن انسان خاکی بوده و از همین روی به عنوان نماد این بازی ها انتخاب شد تا نشانی از شور و شعف, آرزوها و کوشش ورزشکاران باشد تا رسیدن به قله های رفیع انسانیت.    
رنگارنگ بودن شعله های آتش نشان از تعدد نژادی در منطقه آسیاست که دست در دست هم, با هر قومیت و نژادی, با تفاوت ها در توانایی ها و ناتوانی ها, این رویداد را می سازند.  
رنگ آبی و سبز نماد آسمان است که ورزشکاران در آن اوج می گیرند و رنگ صورتی و نارنجی نشان قلب خاضع و مهربان مردمان آسیایی تبار است.

ماسکوت خوش یمن « جیونوپی و دیونوپی»
« جیونوپی و دیونوپی» گونه ای حفاظت شده از تیره لک لک ها که دارای منقاری بلند بوده و خاستگاه آن منطقه اینچئون می باشد. شهر اینچئون جزو شهرهای پیشرو در حفاظت از محیط زیست است و دارای مناطق حفاظت شده بسیاری می باشد.
انتخاب این نوع لک لک با نام علمی  "spoonbills  یا نوک قاشقی", به دلیل تفاوت در منقار, سر و بدن این پرنده است که یادآور عطوفت و مهربانی بشریت بوده و تاج پر پیچ و تابش, همان "شعله های آتشین" این بازی هاست. طرز ایستادن این دو پرنده به گونه ایست که گویی افراد معلول این بازی ها را مادرانه در آغوش می گیرند.
"جیونوپی و دیونوپی" به معنای پرواز در آسمانی آبی است, همچون پرنده, بالا و بالاتر,  دادن نغمه پیروزی با شور و شعف سر تا نیل به مقصود و آرزوها .


کد خبر : ۱۱۱
اشتراک در