۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ۰۶:۵۵
محمد-حائری--قایقرانی-شانس-زیادی-برای-کسب-دومین-سهمیه-پارالمپیک-دارد
رئیس انجمن قایقرانی جانبازان و معلولان با تاکید بر اینکه مسابقات جهانی آلمان آخرین فرصت توزیع سهمیه پارالمپیک است گفت: به احتمال خیلی زیاد از این رقابتها صاحب دومین سهمیه پارالمپیک ریو می‌شویم چون ظرفیت‌های لازم برای دستیابی به این اتفاق مهم را داریم.

رئیس انجمن قایقرانی جانبازان و معلولان با تاکید بر اینکه مسابقات جهانی آلمان آخرین فرصت توزیع سهمیه پارالمپیک است گفت: به احتمال خیلی زیاد از این رقابتها صاحب دومین سهمیه پارالمپیک ریو می‌شویم چون ظرفیت‌های لازم برای دستیابی به این اتفاق مهم را داریم.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، شهلا بهروزی‌راد تنها قایقران ایرانی است که تا به امروز سهمیه بازی‌های پارالمپیک برزیل را به دست آورده است. این قایقران در مسابقات جهانی ایتالیا به عنوان تنها آسیایی یکی از ۶ سهمیه توزیع شده پارالمپیک را از آن خود کرد. به جز وی و در بخش بانوان شانسی برای پارالمپیکی شدن قایقرانان وجود ندارد، اما رقم خوردن چنین اتفاقی در بخش مردان بعید به نظر نمی رسد.

 

 

 

اردیبهشت‌ماه سال آینده مسابقات جهانی قایقرانی در آلمان برگزار می‌شود. این رقابت‌ها آخرین مرحله توزیع سهمیه پارالمپیکی در این رشته به حساب می‌آید و از همین رو حضور نمایندگان ایران در این مسابقات قطعی است.

محمد حائری، رئیس انجمن قایقرانی، با تاکید بر این اعزام به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: به طور حتم آخرین فرصتی که برای کسب سهمیه پارالمپیک وجود دارد را از دست نخواهیم داد و قدر مسلم با بهترین نفرات در این مسابقات شرکت خواهیم کرد چون ظرفیت لازم برای نتیجه گیری از این رقابتها را داریم.

وی با تاکید بر اینکه اسفندماه و با برگزاری رقابتهای انتخابی میان قایقرانان، نفرات اعزامی به مسابقات آلمان مشخص می‌شوند، یادآور شد: حداکثر با سه قایقران در این رقابتها شرکت می‌کنیم. برای شناخت این نفرات ریسک نمی‌کنیم و مسابقات انتخابی را به عنوان بهترین ملاک قرار می‌دهیم.

بر پایه این گزارش، در حال حاضر قایقرانان پیگیر تمریناتشان در مجموعه ورزشی آزادی هستند تا بتوانند با بهترین آمادگی در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کرده و بعد از آن با بهترین شرایط راهی مسابقات آلمان شوند تا بتوانند امیدی که برای کسب دومین سهمیه پارالمپیک وجود دارد را تحقق بخشند.

حائری با تاکید بر این امیدواری گفت: شانس ما برای اینکه بتوانیم در آلمان حداقل یک سهمیه دیگر بگیریم خیلی زیاد است و به همین دلیل امید زیادی به نتیجه‌گیری از این مسابقات داریم.

وی در این رابطه ادامه داد: قایقرانان خوبی در تمرینات حضور دارند مثل نادر عیوضی که تجربه زیادی از میادین مختلف دارد و به نوعی باتجربه‌ترین قایقران ایران به حساب می‌آید ضمن اینکه اسلام جاهد هم شرایط خیلی خوبی دارد. در واقع نسبت به این قایقران و اینکه بتوانیم توسط وی یک سهمیه دیگر بگیریم، امیدواری‌های زیادی داریم.

تا زمانی که تعداد سهمیه‌های پارالمپیکی قایقرانی نهایی شود، قایقرانان و از جمله شهلا بهروزی‌راد تمریناتشان را با تیم ملی و در قالب اردوهای داخلی پیگیری می‌کنند و بعد از آن برنامه‌های پارالمپیکی قایقرانان نهایی و تشریح خواهد شد.

رئیس انجمن قایقرانی در این رابطه گفت: البته در برنامه داریم شهلا بهروزی‌راد را هم به مسابقات آلمان اعزام کنیم. به هر حال عملکردی که وی برای کسب سهمیه داشت، تحسین‌برانگیز بود و ما هم تلاشمان مهیا کردن بهترین شرایط برای آماده‌تر شدن وی جهت حضور در بازی‌های پارالمپیک است. اما اینکه بتوانیم برنامه‌های موردنظر را اجرایی کنیم به خیلی از شرایط بستگی دارد.

محمد حائری ابراز امیدواری کرد: قایقرانی با حداکثر نفرات و بهترین شرایط بتواند حضوری خوب را در بازی‌های پارالمپیک برزیل رقم بزند.

کد خبر : ۱,۱۰۸
اشتراک در