۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۶:۰۵
برگزاری-مسابقات-انتخابی-برای-معرفی-قایقرانان-اعزامی-به-مسابقات-جهانی-و-انتخابی-پارالمپیک
با برگزاری مسابقات انتخابی میان قایقرانان برتر کشور، ترکیب تیم اعزامی به مسابقات جهانی و کسب سهمیه پارالمپیک در آلمان مشخص خواهد شد.
با برگزاری مسابقات انتخابی میان قایقرانان برتر کشور، ترکیب تیم اعزامی به مسابقات جهانی و کسب سهمیه پارالمپیک در آلمان مشخص خواهد شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، اردیبهشت ماه سال آینده، آلمان میزبان مسابقات جهانی در رشته قایقرانی است که حکم آخرین مرحله گزینشی بازیهای پارالمپیک را هم دارد و از این حیث از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

ایران که تا به امروز یک سهمیه پارالمپیک توسط شهلا بهروزی‌راد در رشته قایقرانی به دست آورده، از شرکت کنندگان در مسابقات جهانی آلمان خواهد بود. قایقرانان در هر دو بخش بانوان و آقایان، ترکیب تیم اعزامی به این رقابتها را تشکیل خواهند داد.

بر این اساس شهلا بهروزی راد تنها نماینده قایقرانی ایران در بخش بانوان مسابقات جهانی آلمان خواهد بود. ترکیب تیم اعزامی مردان نیز پس از برگزاری رقابتهای انتخابی مشخص می‌شود.

رقابتهای انتخابی تیم ملی قایقرانی برای معرفی نفرات اعزامی به مسابقات جهانی آلمان اسفندماه در تهران و در محل دریاچه آزادی برگزار می شود. این رقابتها با حضور قایقرانان برتر کشور برگزار شده و طی آن برترین‌ها برای اعزام به آلمان مشخص می‌شوند.

طبق برنامه انجمن قایقرانی جانبازان و معلولان، ایران در بخش مردان مسابقات جهانی آلمان حداکثر سه نماینده خواهد داشت.

بر پایه این گزارش، حضور درمسابقات جهانی آلمان جزو برنامه های آماده‌سازی شهلا بهروزی‌راد برای آمادگی بیشتر جهت شرکت در بازی های پارالمپیک به حساب می آید.

بهروزی‌راد مردادماه در فینال کلاس LTA مسابقات جهانی ایتالیا صاحب سهمیه پارالمپیک شد. در کل در این رقابتها ۶ سهمیه پارالمپیکی توزیع شد و بهروزی‌راد تنها آسیایی بود که یکی از این سهمیه‌ها را به دست آورد. وی همچنین اولین قایقران معلول در طول تاریخ ورزش ایران است که صاحب سهمیه پارالمپیک شده است.

کد خبر : ۱,۱۰۲
اشتراک در