۷ بهمن ۱۳۹۴ ۰۶:۰۴
پیمان-نصیری--بازهم-مدال-طلای-پارالمپیک-را-می-خواهم
دو و میدانی کار پارالمپیکی ایران که ۲۶ مدال طلا از میادین مختلف و ازجمله پارالمپیک لندن را در کارنامه دارد، تاکید کرد که پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک را هم با مدال طلا به اتمام خواهد رساند چراکه مدال نقره المپیک هیچ ارزشی برایش ندارد و به آن اصلا فکر هم نمی کند.

دو و میدانی کار پارالمپیکی ایران که ۲۶ مدال طلا از میادین مختلف و ازجمله پارالمپیک لندن را در کارنامه دارد، تاکید کرد که پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک را هم با مدال طلا به اتمام خواهد رساند چراکه مدال نقره المپیک هیچ ارزشی برایش ندارد و به آن اصلا فکر هم نمی کند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، از سال ۱۳۸۵ که اولین حضور بین المللی خود را با کسب دو مدال طلا از مسابقات جهانی داخل سالن سوئد به پایان برد تا امروز که در آستانه دومین حضور پارالمپیکی قرارگرفته، ۲۶ مدال طلا از میادین مختلف بین المللی به دست آورده و از جمله طلای پارالمپیک لندن؛ پیمان نصیری در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ در مسابقات دوی ۱۵۰۰ متر کلاس T۲۰ با ثبت رکورد ۳ دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۴۹ صدم ثانیه به عنوان قهرمانی و مدال طلا دست یافت تا اولین ورزشکار ایرانی لقب بگیرد که در مسابقات « دو » ادوار  مختلف بازی های پارالمپیک و حتی المپیک صاحب مدال آن هم به رنگ طلا شده است.

این مدال و این رنگ، این روزها مهم‌ترین عامل انگیزشی نصیری برای پیگیری جدی و مستمر تمریناتش شده است. این دو و میدانی کار، چند ماه پیش با وجود مصدومیت و تنها با سه صدم ثانیه اختلاف نسبت به رقیب خود، نایب قهرمان مسابقات جهانی قطر شد و اینگونه مجوز دومین حضور پیاپی پارالمپیکی خود را کسب کرد و به همین دلیل این روزها هیچ جا به غیر از محل تمرین و اردو نمی توان سراغی از او گرفت.

نصیری که به گفته خودش بعد از پارالمپیکی شدن دوباره، تنها پنج روز به خودش استراحت داد و به دنبال سپری کردن دوره ۲۰ روزه برای درمان مصدومیتش، تمریناتش را آغاز کرد، مصمم و جدی است تا در ریو هم بهترین نتیجه را برای خود و کاروان ایران به ثبت برساند.

 

 


پیمان نصیری طی گفتگویی با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد وضعیت آمادگی اش، روند تمریناتی که داشته و در کل شرایطش برای پارالمپیک ۲۰۱۶ اظهار داشت: طی این مدت کوتاه تمرینات خوبی را زیر نظر مربی ام داشته ام. یک مرحله اردوی ۲۱ روزه در کیش برگزار کردم و اکنون در تهران تمریناتم را پیگیری می کنم و هفته آینده هم برای یک مرحله اردوی ۲۱ روزه به اهواز سفر می کنم.  بعد از آن هم در کرمان برنامه تمرینی دارم.

وی با تاکید بر اینکه تمام مراحل تمرینی اش را زیر نظر سجاد مرادی به عنوان مربی اختصاصی اش برگزار می کند، یادآور شد: من در مسابقات جهانی قطر با وجود مصدومیت شدیدی که گریبانگیرم شده بود و نداشتن مربی با کمترین اختلاف زمان نایب قهرمان شدم اما برای المپیک اصلا به این رده فکر نمی کنم چون نقره پارالمپیک هیچ ارزشی برای من ندارد.

دو و میدانی کار پرافتخار ایران با اشاره به عملکردی که در پارالمپیک لندن داشت، تصریح کرد: تا پیش از این بازی ها و در مسابقات « دو » پارالمپیک، ورزشکاران ایرانی حتی به فینال هم نرسیده بودند اما من توانستم به این مهم برسم و طلا بگیرم. این توانایی و انگیزه را در خود می بینم که طلای پارالمپیک برزیل را هم به دست بیاورم.

البته پیمان نصیری تاکید دارد که همراه داشتن مربی در برزیل می تواند مسیر عملکردش را به مراتب هموارتر کند و احتمال مدال آوری اش را صد در صد؛ وی در این باره گفت: همراه داشتن مربی در برزیل برایم خیلی مهم است چون در این صورت می توانم قول صد در صدی برای مدال طلا بدهم.  

این ملی پوش دو و میدانی که صاحب مدال طلای پارالمپیک لندن و مدال نقره مسابقات جهانی قطر شد، گفت: اصلا به غیر از طلای پارالمپیک به هیچ رنگ مدال دیگری در این بازی ها فکر نمی کنم چون اعتقاد دارم به هر آنچه فکر کنی، برایت رقم می خورد. همه از من انتظار طلا دارند و من هم فقط و فقط برای مدال طلا تمرین می کنم اما تاکید می کنم اگر با مربی به پارالمپیک بروم، هیچ اما و اگری در مدال طلا برایم نمی ماند.

بر پایه این گزارش، قهرمانی در دوی ۸۰۰ متر مسابقات آزاد ایران که سال ۹۱ با حضور بسیاری از دو و میدانی کاران سالم برگزار شد، جزو موفقیت ها و افتخارات پیمان نصیری است. دو و میدانی کاری که در بازی های پاراآسیایی اینچئون هم با رکورد ۴ دقیقه و ۲۹ هزارم ثانیه مدال طلا گرفت و حالا خود را برای برداشتن یک گام بزرگ دیگر آماده می کند.

پیمان نصیری می گوید در مورد پارالمپیک برزیل فقط به مدال طلا فکر نمی کند بلکه می خواهد رکورد هم بزند. رکوردی که دراختیار خودش است و باید آن را ارتقا دهد تا دومین طلای پارالمپیک برایش دلچسب‌تر شود.

کد خبر : ۱,۰۹۸
اشتراک در