۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۴۹
زهرا-نعمتی---دوست-دارم-پرچمدار-پارالمپیک-هم-باشم
کماندار المپیکی و پارالمپیکی ایران که به عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازی های المپیک برزیل انتخاب شده است ابراز امیدواری کرد که بتواند همزمان این مسئولیت را برای بازی های پارالمپیک هم بر عهده بگیرد و اینگونه به رکوردی بی سابقه در میان ورزشکاران کشورهای مختلف دست یابد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، زهرا نعمتی که به عنوان اولین ورزشکار معلول ایران موفق شد سهمیه بازی های المپیک را به دست آورد، به عنوان پرچمدار کاروان اعزامی ایران به سی و یکمین دوره این بازی ها هم انتخاب شد تا افتخار دیگری در کارنامه موفقیت های وی به ثبت برسد.

این کماندار معلول ایران که در بازی های پارالمپیک لندن صاحب مدال طلا شد و اولین بانوی مدال آور ایران در بازی های المپیک و پارالمپیک لقب گرفت، در عین حال امیدوار است که بتواند برای بازی های پارالمپیک پیش رو هم مسئولیت پرچمداری را بر عهده داشته باشد و اینگونه رکورد بزرگ دیگری که در جهان بی سابقه است را برای خود دست یافتنی کند.

این موضوع در واکنش به پرسشی مطرح شد مبنی بر اینکه «وقتی یک ورزشکار معلول به عنوان پرچمدار کاروان المپیک انتخاب می شود قطعا این شانس را خواهد داشت که پرچمدار کاروان پارالمپیک هم شود؛ چقدر به این موضوع خوشبین هستید و اصلا رقم خوردن آن چقدر برای شما اهمیت دارد؟»

زهرا نعمتی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک و در پاسخ به این پرسش گفت: آرزوی هر ورزشکاری است که هم در بازی های المپیک و هم بازی های پارالمپیک پرچمدار کاروان کشورش باشد. شاید خیلی کم و به ندرت فرصتی برای رقم خوردن چنین اتفاقی ایجاد شود. اصلا در دنیا تا به حال نداشته ایم که ورزشکاری در یک دوره یا دوره های مختلف پرچمدار کاروان اعزامی کشورش به المپیک و پارالمپیک باشد.

وی در این رابطه تصریح کرد: در مورد این موضوع و اینکه پرچمدار کاروان ایران برای پارالمپیک برزیل هم باشم، هیچ صحبتی نشده و یا حداقل من در جریان آن نیستم. به هر حال انتخاب پرچمدار با صلاحدید مسئولان انجام می شود اما آنچه مسلم است پیشنهاد پرچمداری من برای المپیک توسط آقای خسروی وفا مطرح شد و بعید نمی دانم از این موضوع برای پرچمداری پارالمپیک هم حمایت کنند.

این کماندار المپیکی و پارالمپیکی در عین حال گفت که فرقی ندارد که کدامیک از ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک برزیل به عنوان پرچمدار انتخاب شود چراکه تصمیم و صلاحدید مسئولان در این زمینه تعیین کننده است.

نعمتی همچنین در مورد اهمیت پرچمداری در المپیک و پارالمپیک و اینکه بر عهده داشتن این مسئولیت برای کدامیک از این رویدادها مهم‌تر است، گفت: هیچ فرقی ندارد. المپیک و پارالمپیک مقوله های جدا از هم نیستند. مهم بالا بردن پرچم سه رنگ و مقدس کشورمان است و سپردن شدن این مسئولیت به من برای بازی های المپیک هم باعث افتخار است.

این ورزشکار ملی پوش تیر و کمان همچنین ضمن تاکید بر اینکه مسئولیت پرچمداری افتخاراتش را بیشتر و انگیزه اش را برای حضور موفق در میادین المپیک بالاتر می برد، اظهارداشت: من هرگز نگفته ام پرچمداری، مسئولیتم را برای نتیجه گیری در المپیک سنگین تر می کند. من هیچ وقت در مورد مدال آوری در این رویدادبزرگ قولی نداده و نمی دهم اما این قول را می دهم که تمام تلاشم را برای ارائه بهترین عملکرد در این بازی ها داشته باشم و بتوانم به نگاه هایی که منتظرند از زهرا نعمتی خبر و عملکرد خوبی ببنند، پاسخی خوشحال کننده بدهم.

کد خبر : ۱,۰۸۸
اشتراک در