۳ بهمن ۱۳۹۴ ۰۶:۱۹
رقابت-گلبارنژاد-و-ابراهیم-پور-برای-کسب-سهمیه-دوچرخه-سواری-پارالمپیک
دبیر انجمن دوچرخه سواری جانبازان و معلولان با تاکید بر اینکه گلبارنژاد و ابراهیم پور گزینه های اعزام به پارالمپیک ریو هستند گفت که عملکرد آنها در جام جهانی ایتالیا و بعد از آن دوره تمرینی شش ماهه تا پارالمپیک تعیین کننده است.
دبیر انجمن دوچرخه سواری جانبازان و معلولان با تاکید بر اینکه گلبارنژاد و ابراهیم پور گزینه های اعزام به پارالمپیک ریو هستند گفت که عملکرد آنها در جام جهانی ایتالیا و بعد از آن دوره تمرینی شش ماهه تا پارالمپیک تعیین کننده است.

به گزارش سایت پارالمپیک، با برگزاری مسابقات رکوردگیری میان دوچرخه‌سواران برتر کشور، بهمن گلبارنژاد در رقابت با دیگر شرکت‌کنندگان در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت و سهمیه حضور در مسابقات جام جهانی ایتالیا و انتخابی المپیک را به دست آورد.

بعد از این رقابت‌ها، با تصمیم مسئولان مربوطه و با توجه به جذب اسپانسر شخصی، محمد ابراهیم‌پور که در رقابت‌های رکوردگیری صاحب جایگاه دوم شده بود نیز به عنوان دیگر دوچرخه‌سوار اعزامی به ایتالیا معرفی شد.

مسابقات دوچرخه‌سواری جام جهانی ایتالیا ۲۷ اسفند ماه تا اول فروردین ماه برگزار می‌شود.

این رقابت‌ها آخرین فرصت برای کسب ورودی بازی‌های پارالمپیک برزیل به حساب می‌آید، اما با توجه به اعزام دو نماینده از ایران به این رقابت‌ها، این سؤال مطرح می‌شود که شانس کدام دوچرخه‌سوار برای کسب سهمیه مورد نظر بیشتر است؟

بهمن گلبارنژاد که در پارالمپیک لندن نیز به عنوان تنها دوچرخه‌سوار اعزامی کاروان جانبازان و معلولان ایران حضور داشت یا محمد ابراهیم‌پور که به لحاظ سنی، جوان‌تر از رقیب خود است و این روزها هم موقعیت بدی ندارد؟

فرهاد عُصفوری دبیر انجمن دوچرخه‌سواری در گفتگو با سایت پارالمپیک و در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: دوچرخه‌سواری ایران به واسطه حضور در بازی‌های پارآسیایی اینچئون ۲۲ امتیاز لازم برای کسب سهمیه پارالمپیک را به دست آورد. از آن بازی‌ها تا به امروز دوچرخه‌سواران ما در هیچ رویداد بین‌المللی دیگری شرکت نکرده‌اند و بر همین اساس حضور در مسابقات جام جهانی ایتالیا از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است، چرا که با حضور در این مسابقات، سهمیه خود را برای پارالمپیک برزیل تصویب و نهایی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ملاک ما برای اعزام دوچرخه‌سوار به جام جهانی ایتالیا، مسابقات رکوردگیری بود و اینکه نفر اول این رقابت‌ها را عازم ایتالیا کنیم، اما با توجه به اینکه ابراهیم‌پور در رقابت نزدیک با گلبارنژاد، در رده دوم قرار گرفت و از طرفی اسپانسر شخصی جذب کرده است، تصمیم گرفته شد وی را نیز به این مسابقات اعزام کنیم.

دبیر انجمن دوچرخه‌سواران خاطرنشان کرد: اما اینکه از میان گلبارنژاد و ابراهیم‌پور، کدام یک به عنوان دوچرخه‌سوار اعزامی به بازی‌های پارالمپیک برزیل معرفی شوند، موضوع مهمی است که باید بعد از جام جهانی ایتالیا در مورد آن تصمیم‌گیری شود. بعد از ایتالیا تا شهریور ماه که زمان اعزام کاروان به برزیل است، یک فاصله زمانی تقریباً شش ماهه در اختیار داریم. در این فاصله زمانی رقابت این دو دوچرخه‌سوار زیر نظر گرفته خواهد شد و بر اساس نتیجه ارزیابی، انتخاب نهایی صورت می‌گیرد. بعید نیست اگر ابراهیم‌پور بتواند خود را به موقعیتی برابر با گلبارنژاد برساند، با توجه به شرایط سنی پایین این دوچرخه‌سوار، وی را برای پارالمپیک انتخاب کنیم. در هر صورت تصمیم نهایی، اول به نتایج جام جهانی ایتالیا و دوم رقابت میان دوچرخه‌سواران تا زمان پارالمپیک بستگی دارد.

عصفوری همچنین در رابطه با سهمیه اعطایی به دوچرخه‌سواری ایران برای بازی‌های پارالمپیک، یادآور شد: مکاتبات لازم در این زمینه انجام شده است و منتظر اعلام نظر نهایی فدراسیون بین‌المللی دوچرخه‌سواری هستیم.

کد خبر : ۱,۰۸۳
اشتراک در