۲۷ دی ۱۳۹۴ ۰۵:۱۶
ماجرای-مدال-طلایی-که-دزدیده-شد
مدال طلای «دانیل پولی‌چرونیدیس» در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در دستبرد به خانه وی به سرقت رفت اما پسرش در کریسمس ۲۰۱۵ مدال طلای جدیدی را به وی هدیه کرد.

مدال طلای «دانیل پولی‌چرونیدیس» در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در دستبرد به خانه وی به سرقت رفت اما پسرش در کریسمس ۲۰۱۵ مدال طلای جدیدی را به وی هدیه کرد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، ورزشکارانی که در کلاس BC۳ رشته بوچیا شرکت می کنند مجاز هستند تا یک همراه داشته باشند. «گِرگ پولی‌چرونیدیس» به همراه هم تیمی هایش «ماریا-النی کوردالی» و «نیکلائوس پانانوس» در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن موفق به کسب مدال طلا شدند. دستیار  «گِرگ پولی‌چرونیدیس» که پدرش بود نیز از سوی برگزارکنندگان مدال طلا گرفت. اگرچه مدال طلای پدرش در جریان یک دستبرد در سال ۲۰۱۳ از خانه اش ربوده شد.

پس از اینکه این موضوع به پلیس محلی گزارش شد، کمیته بین المللی پارالمپیک در روزهای پایانی سال ۲۰۱۵ برای «گِرگ پولی‌چرونیدیس» یک مدال طلا فرستاد تا این قهرمان بوچیا آن را به عنوان هدیه روز کزیسمس به پدرش اهدا کند.

 

 


 «گِرگ پولی‌چرونیدیس» گفت: پدرم برای سال های سال است که همراه من است . او حتی بسیاری از تجهیزات مورد نظر من برای رشته بوچیا را ساخته است. می خواستم مدالی که از پدرم به سرقت رفته را به عنوان هدیه به او بازگردانم. به عنوان یادگاری از تمام سفرهای ورزشی و موفقیت هایی که با هم داشته ایم.

 «دانیل پولی‌چرونیدیس» هم این موضوع را غافلگیری بزرگی خوانده است. وی گفت: باورکردنی نبود. هرگز فکر نمی کردم بار دیگر صاحب این مدال شوم. نمی توانستم باور کنم که مدال جایگزین مدال طلای ۲۰۱۲ به دستم برسد. از زمانی که این مدال به دستم رسیده بیشتر ارزش آن را درک می کنم. قبل از اینکه آن را از من بدزدند، چندان ارزشی برایش قائل نبودم اما الان حس فوق‌العاده ای دارم وقتی آن را در دستم می‌گیرم.

وی افزود: وقتی آن را نگاه می کنم یاد فضای شاد رقابتهای لندن می افتم. من حس خوبی دارم از اینکه جزوی از جشنواره ۲۰۱۲ لندن بودم.

پولی‌چرونیدیسِ پسر اکنون برای حضور در رقابتهای جهانی که قرار است در ماه مارس در پکن برگزار شود خود را آماده می کند. این آخرین رویداد جهانی بوچیا قبل از ریو ۲۰۱۶ خواهد بود. وی این بار به جای پدرش، نامزدش، کاترینا پاترونی را  در کنار خود خواهد داشت.

کد خبر : ۱,۰۷۲
اشتراک در