۲۶ دی ۱۳۹۴ ۰۵:۴۱
تلاش-بانوان-ملی-پوش-برای-تصاحب-سه-سکوی-برتر-جهان--در-تپانچه-بادی
تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولان با کسب ۵ سهمیه از رویدادهای برون مرزی، در تلاش است تا در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶، جایگاه بهتری به نسبت رقابتهای پارالمپیک لندن به دست آورد.

تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولان با کسب ۵ سهمیه از رویدادهای برون مرزی، در تلاش است تا در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶، جایگاه بهتری به نسبت رقابتهای پارالمپیک لندن به دست آورد.

ایران در رقابتهای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن توانست به نشان برنز انفرادی در تپانچه بادی ۱۰ متر دست پیدا کند و ساره جوانمردی بانویی بود که این نشان را بر گردن آویخت.

جوانمردی با کسب این نتیجه و انگیزه مضاعف، توانست در مسابقاتی که پس از پارالمپیک لندن برگزار می شود، بدرخشد و اولین ورزشکار از تیم تیراندازی بود که سهمیه پارالمپیک ریو را با کسب نشان طلا از مسابقات جهانی آلمان در سال ۲۰۱۳، به دست آورد.

۹۴، سالی پربار برای تیم ملی تیراندازی

تیم ملی تیراندازی معلولان در سال ۹۴ در سه رویداد برون مرزی شرکت داشت؛ مسابقات جام جهانی ترکیه، جام جهانی کرواسی و جام جهانی استرالیا.

علاوه بر این، از ابتدای سال جاری، اردوهای آمادگی تیم ملی به صورت مرتب و هر ماه یکبار برگزار شده و تا پایان سال دو مرحله دیگر اردو نیز برگزار می شود.

به گفته رئیس انجمن تیراندازی، سال آینده نیز به صورت مرتب و تا زمان اعزام به مسابقات پارالمپیک، هر ماه اردوی آمادگی تیم‌ملی با مدت زمان بیشتر به نسبت اردوهای امسال، برگزار خواهد شد.

نقطه آغاز؛ جام جهانی ترکیه

مسابقات جام جهانی ترکیه در اردیبهشت ماه، نقطه آغاز رقابتهای برون مرزی تیم ملی در سال ۹۴ بود. ملی پوشان که پس از مسابقات پاراآسیایی اینچئون، در هیچ رویداد برون مرزی شرکت نکرده بودند، فرصت داشتند در ترکیه آمادگی خود را محک بزنند و با توجه به اینکه این رویداد ورزشی شامل امتیاز کسب سهمیه نمی شد، ورزشکاران با فشار روانی کمتری به نسبت سایر مسابقات روبرو بودند.

از نکات قابل توجه در این رقابتها، عملکرد خوب سمیرا ارم، ملی پوش جدید تیم تیراندازی بود که اولین اعزام برون مرزی خود را تجربه می کرد و اگرچه به مدال دست نیافت، اما رکوردهایش حاکی از آینده ای درخشان بود.

تیم ملی کشورمان در ترکیه به یک نشان طلای انفرادی در تپانچه بادی توسط ساره جوانمردی و یک نشان نقره انفرادی در تپانچه بادی توسط مهدی زمانی دست یافت.

 

 


کسب سه سکوی برتر دنیا توسط بانوان ایرانی در مسابقات کرواسی

مسابقات جهانی کرواسی تیر ماه سال جاری برگزار شد و از نظر تعداد نفرات، از شلوغ ترین مسابقات اخیر تیراندازی به شمار می رفت.

تلاش ورزشکاران برای کسب سهمیه های پارالمپیک ۲۰۱۶ بر حساسیت و نزدیکی رقابتها افزوده بود و به دنبال آن، فشار روانی وارده بر ورزشکاران بیشتر بود.

با وجود این موضوع، بانوان تیم ملی ایران موفق شدند با اقتدار سه سکوی برتر دنیا در تپانچه بادی ۱۰ متر را از آن خود کنند. سمیرا ارم با نشان طلا، عالیه محمودی با نشان نقره و ساره جوانمردی با نشان برنز، ثابت کردند که ایران از این پس حریفی بی‌رقیب در تپانچه بادی بانوان است و فاصله اش با سایر رقبا هر روز بیشتر می شود.

در ماده جدید تپانچه خفیف P۴ نیز با وجود اینکه ورزشکاران ایرانی تجربه چندانی در مسابقات برون مرزی نداشتند، ساره جوانمردی توانست به نشان نقره دست یابد و تیم ایران متشکل از ساره جوانمردی، عالیه محمودی و مهدی زمانی هم نشان نقره تیمی این ماده را از آن خود کردند.

بر این اساس دو سهمیه دیگر در تپانچه بادی و یک سهمیه در تپانچه خفیف P۴ به دست آمد.

استرالیا؛ تثبیت قدرت ایران در تپانچه بادی و تکرار صدر نشینی

رقابتهای جام جهانی تیراندازی استرالیا، سومین و آخرین رویدادی بود که ملی پوشان کشورمان در آن حضور یافتند.

در این رویداد، ساره جوانمردی به نشان طلای انفرادی در تپانچه بادی P۲ دست یافت، سمیرا ارم نایب قهرمان شد و سکوی سوم نیز به عالیه محمودی رسید.

بر این اساس، بار دیگر سه سکوی برتر دنیا در تپانچه بادی P۲ زیر پای بانوان ایرانی قرار گرفت و موفقیت کرواسی بار دیگر تکرار شد.

در تپانچه خفیف P۴ هم علیرغم شایستگی ساره جوانمردی در مسابقات، به دلیل شرایط بد جوی در روز رقابتها وی به عنوان چهارم بسنده کرد اما در بخش تیمی، ایران به نشان نقره در ماده P۴ دست پیدا کرد.

خوشبختانه معصومه خدابخشی در تفنگ بادی و مهدی زمانی در تپانچه بادی ۱۰ متر نیز با در نظر گرفتن امتیازات و حد نصاب‌های مورد نظر، حائز دریافت سهمیه بازی های پارالمپیک شدند و بدین ترتیب هر ۵ ورزشکار تیم ملی موفق شدند مجوز ورودی بازی های پارالمپیک را به دست بیاورند.

ایستگاه بعدی؛ تایلند، لهستان و آلمان

شرایط اعزام به مسابقات جام جهانی تایلند که اسفند ماه سال جاری برگزار می شود در حال بررسی است و چنانچه مقدمات آن فراهم شود، این اعزام صورت خواهد گرفت.

علاوه بر آن دو رویداد دیگر در سال ۹۵ نیز مد نظر است؛ مسابقات جام جهانی لهستان و مسابقات بین المللی آلمان که هر دو این مسابقات نیز در دست بررسی هستند واحتمال اعزام تیم ملی به آنها وجود دارد.

کد خبر : ۱,۰۷۰
اشتراک در