۲۳ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰
ساوه-شمشکی-اسکی-بازان-ایرانی-در-پارالمپیک-های-زمستانی-خواهند-درخشید
عیسی ساوه شمشکی، رئیس انجمن اسکی فدراسیون جانبازان و معلولان، گفت هدف این انجمن استعدادیابی و پرورش اسکی باز برای پارالمپیک های زمستانی آینده است.

عیسی ساوه شمشکی، رئیس انجمن اسکی فدراسیون جانبازان و معلولان، گفت هدف این انجمن استعدادیابی و پرورش اسکی‌باز برای پارالمپیک های زمستانی آینده است.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، اردوی تیم اسکی جانبازان و معلولان در حال حاضر در پیست اسکی شمشک در حال برگزاری است و امروز چهارشنبه به پایان خواهد رسید.

این اردو زیر نظر صادق کلهر به عنوان سرمربی با حضور ۱۰ اسکی باز ۱۴ تا ۲۰ سال برگزار می شود.

ساوه شمشکی در خصوص برپایی این اردو به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: نخستین هدف ما شناخت و پرورش اسکی باز است و پس از اینکه آموزش های لازم بر روی این افراد انجام شود می توانیم به حضور آنها در پارالمپیک های زمستانی امیدوار باشیم. نخستین پارالمپیکی که پیش روی ما قرار دارد پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی است. ما در این رویداد سعی می کنیم با دو نماینده شرکت کنیم و می توانیم در پارالمپیک های بعدی با نمایندگان بیشتری حضور پیدا کنیم و بدرخشیم.

 

 


وی افزود: این نخستین اردوی ما با حضور ۱۰ اسکی باز است البته ابتدا قرار بود اسکی بازان بیشتری در اردو حضور داشته باشند. ما در اردوهای بعدی شاهد تعداد بیشتری اسکی باز خواهیم بود.

ساوه شمشکی با بیان اینکه چرا اسکی باز بانو در اردو حضور ندارد، گفت: حضور اسکی باز بانو در برنامه ما هست و این امر در اردوهای آتی رخ خواهد داد.

رئیس انجمن اسکی فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: اسکی بازانی که در اردو حضور دارند از ناحیه بالاتنه دچار معلولیت هستند چراکه ما تجهیزات لازم برای افرادی که از ناحیه پایین تنه معلول هستند را نداریم. البته معنی این حرف این نیست که افرادی با آن نوع معلولیت در برنامه فدراسیون قرار ندارند بلکه در اولویت نیستند تا اعتبار لازم تامین شود.

ساوه شمشکی در پایان اظهار کرد: ما تا به امروز فقط صادق کلهر را در رشته اسکی جانبازان و معلولان داشتیم اما از این به بعد قرار است با فعال شدن این انجمن، اسکی بازان بیشتری را در رقابتهای برون مرزی داشته باشیم. البته این اسکی بازان تازه کار هستند و باید با آموزش پایه ای، آنها را به سطحی برسانیم که بتوانند در مسابقات بین المللی حضور پیدا کنند.

کد خبر : ۱,۰۶۸
اشتراک در