۲۳ دی ۱۳۹۴ ۰۶:۲۰
صادق-کلهر--اسکی-بازان-معلول-در-مرحله-ارزیابی-هستند
صادق کلهر، سرمربی تیم اسکی جانبازان و معلولان، گفت نخستین اردوی اسکی بازان برای شناخت و ارزیابی آنهاست.

صادق کلهر، سرمربی تیم اسکی جانبازان و معلولان، گفت نخستین اردوی اسکی بازان برای شناخت و ارزیابی آنهاست.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، اردوی تیم اسکی جانبازان و معلولان در حال حاضر با حضور ۱۰ اسکی باز ۱۴ تا ۲۰ سال در پیست اسکی شمشک در حال برگزاری است و امروز چهارشنبه به پایان خواهد رسید.

کلهر در این خصوص به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: این نخستین اردوی تیم معلولان است که با حضور ۱۰ اسکی باز در حال برگزاری است. این اردو سرآغازی است برای اردوهای آتی، ما در نظر داریم این روند را در آینده حتی با اسکی بازان معلول بانو ادامه دهیم.

سرمربی تیم اسکی معلولان با بیان اینکه پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ کره جنوبی در اولویت برنامه ها قرار دارد، گفت: حضور یک نماینده ما در آن رقابتها قطعی است اما ما تلاش می کنیم با دو نماینده در آن رویداد حضور داشته باشیم.

کلهر در ارتباط با سطح اسکی بازان حاضر در اردو اظهار کرد: این افراد برای اولین بار است که در اردو حاضر شده اند و ابتدا باید وضعیت این افراد را در اردوها ارزیابی کنیم. اینکه بسیاری از این معلولان از پایه در حال آموزش گرفتن هستند امری خوب تلقی می‌شود اما در عین حال، بر دشواری کار می افزاید. ببینید من خودم را برای شما مثال می زنم. من زمانی که در تیم جوانان حضور داشتم دچار حادثه شدم و پایم را از دست دادم و از آن پس حرفه خودم را در بخش معلولان پیگیری کردم. زمان زیادی برای حضور در عرصه حرفه ای صرف نکردم که این امر در خصوص اکثر افراد حاضر در این اردو صدق نمی کند.

 

 


وی گفت: هدف ما توسعه و گسترش این رشته در این بخش از جامعه است که می تواند به نشاط و حرکت این افراد بیانجامد. ما در چند روز گذشته شاهد پیشرفت قابل قبولی در بین این اسکی بازان در پیست شمشک بوده ایم و امیدواری زیادی به آینده داریم.

کلهر در پایان اظهار کرد: برفی که اینجا در شمشک هست به برف توریستی معروف است و هر چقدر برای گردشگران خوب است برای اسکی حرفه ای مناسب نیست. به هر حال کشورهای اروپایی به دلیل شرایط آب و هوایی از موقعیت بهتری برای پیست برخوردارند. با این اوصاف ما با جدیت هرچه تمام تر تمرینات خود را برای رسیدن به سطح مطلوب ادامه خواهیم داد.

کد خبر : ۱,۰۶۷
اشتراک در