۲۰ دی ۱۳۹۴ ۰۶:۰۸
امیدواری-به-افزایش-سهمیه-پارالمپیکی-ورزشکاران-نابینا-از-۱۵-به-۱۸-سهمیه
ورزشکاران نابینا و کم‌بینا تاکنون موفق به کسب ۱۵ سهمیه برای بازیهای پارالمپیک برزیل شده‌اند اما این امیدواری وجود دارد که تا آخرین فرصت باقیمانده برای دستیابی به این سهمیه، تعداد سهمیه‌های ایران در این بخش به ۱۸ سهمیه افزایش پیدا کند.

ورزشکاران نابینا و کم‌بینا تاکنون موفق به کسب ۱۵ سهمیه برای بازیهای پارالمپیک برزیل شده‌اند اما این امیدواری وجود دارد که تا آخرین فرصت باقیمانده برای دستیابی به این سهمیه، تعداد سهمیه‌های ایران در این بخش به ۱۸ سهمیه افزایش پیدا کند.

مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به این موضوع به تشریح وضعیت پارالمپیکی ورزشکاران این فدراسیون پرداخت و اظهار داشت: تا به امروز در سه رشته فوتبال ۵ نفره، جودو و دوومیدانی سهمیه‌ بازیهای پارالمپیک برزیل را دریافت کرده‌ایم اما برای اینکه بتوانیم در سایر رشته‌ها صاحب سهمیه شویم هیچ فرصتی نداریم اما در عین حال امیدوار به افزایش تعداد سهمیه‌های خود هستیم.

وی در این رابطه ادامه داد: فوتبال ۵ نفره جزو اولین رشته‌هایی بود که سهمیه بازیهای پارالمپیک را دریافت کرد. اردوهای پارالمپیکی این تیم از هفته جاری آغاز شده و به طور متوالی تا زمان اعزام به محل برگزاری بازیهای پارالمپیک در ریو دوژانیرو پیگیری خواهد شد. برنامه زمانبندی اردوهای این تیم به طور کامل تهیه و تصویب و نهایی شده است.

مظلومی خاطرنشان کرد: همچنین در رشته جودو توسط ۳ ورزشکار از اهواز، لرستان و مشهد صاحب سهمیه پارالمپیک شده‌ایم. این ورزشکاران نیز تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کرده‌اند. البته در نظر داریم در قالب برنامه مدون، زمان اردوهای متمرکز و غیرمتمرکز آنها را تا زمان اعزام به بازیهای پارالمپیک نهایی کنیم.

 

 


رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان با یادآوری کسب دو سهمیه توسط دوومیدانی‌کاران، تصریح کرد: در مجموع با احتساب اینکه فوتبال ۵ نفره، ۱۰ سهمیه به حساب می‌آید تا به امروز ۱۵ سهمیه ورزشکاران نابینایان و کم‌بینایان برای پارالمپیک برزیل قطعی شده است، اما این فرصت را داریم که تعداد سهمیه‌های خود را به ۱۸ سهمیه افزایش دهیم.

وی گفت که خردادماه سال آینده آخرین فرصت توزیع سهمیه‌های پارالمپیکی دوومیدانی است و این امکان وجود دارد که ورزشکاران ما در این مرحله بتوانند صاحب سه سهمیه دیگر شوند.

مظلومی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه در دیگر رشته‌ها هیچ شانس و فرصتی برای کسب سهمیه پارالمپیک وجود ندارد، گفت: در گلبال امید زیادی نسبت به پارالمپیکی شدن داشتیم که این مهم محقق نشد. در بخش بانوان این رشته به خاطر اینکه اسرائیل در مسابقات جهانی اول شد و به سهمیه پارالمپیک دست یافت، از اعزام ورزشکارانمان به مسابقات آسیایی امتناع کردیم چون اطمینان داشتیم که در این رقابتها می‌توانیم صاحب سهمیه شویم، اما با در نظر گرفتن پارالمپیکی شدن اسرائیل در کل از اعزام تیم خودداری کردیم.

بر پایه این گزارش، برای حضور در دوره پیشین بازی های پارالمپیک که در لندن برگزار شد، فدراسیون نابینایان و کم بینایان صاحب ۲۵ سهمیه در رشته های فوتبال پنج نفره (۱۰ سهمیه)، گلبال (۶ سهمیه)، جودو (۷ سهمیه) و دوومیدانی (۲ سهمیه) شده بود.

کد خبر : ۱,۰۵۹
اشتراک در