۱۶ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۵۳
با-زهرا-نعمتی-از-صعود-جهانی-و-تمرینات-المپیکی-تا-امیدواری-به-کسب-دوباره-مدال-پارالمپیک
کماندار طلایی ایران در پارالمپیک لندن که با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برای نخستین بار موفق به کسب سهمیه المپیک شد، از تمرینات مشترکش با المپین‌ها گفت و اینکه امیدوار است در پارالمپیک برزیل دوباره صاحب مدال شود.

کماندار طلایی ایران در پارالمپیک لندن که با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برای نخستین بار موفق به کسب سهمیه المپیک شد، از تمرینات مشترکش با المپین‌ها گفت و اینکه امیدوار است در پارالمپیک برزیل دوباره صاحب مدال شود.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، در جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی تیر و کمان که همزمان با آغاز سال نو میلادی منتشر شد، زهرا نعمتی با ۴ پله صعود در رده ۳۸ جهان قرار گرفت. این صعود در حالی برای نعمتی به دست آمد که وی چندی پیش با حضور در مسابقات آسیایی تایلند و به فاصله چند روز موفق شد سهمیه حضور در بازی های المپیک و پارالمپیک برزیل را کسب کند و اولین ورزشکار معلول ایرانی لقب بگیرد که سهمیه المپیک به دست آورده است.

وی طی گفتگویی با سایت کمیته ملی پارالمپیک با ابراز خرسندی از موقعیت جدیدش در رده بندی جهانی تیر و کمان اظهار کرد: رنکینگی که به دست آوردم در میان بانوان کماندار ایران بی سابقه بوده است و از این حیث و اینکه توانستم به چنین رکوردی برسم، خوشحالم.

نعمتی که در پارالمپیک لندن به مدال طلای مسابقات تیر و کمان دست یافت، تصریح کرد: تعداد رویدادهایی که اخیرا در آن حضور داشتم در صعود چهار پله ای و رده جدیدی که به دست آوردم، تاثیرگذار بوده است. در مجموع و به نسبت مسابقاتی که به محل برگزاری آنها اعزام شدم، توانسته ام صاحب رده خوب در رنکینگ جهانی شوم.

این کماندار پارالمپیکی و المپیکی ابراز امیدواری کرد که از شرکت در مسابقات آتی بتواند رنکینگ جهانی خود را بهبود بخشیده و جایگاهی بهتر از سی و هشتمی جهان کسب کند.

 

 


وی که این روزها زیر نظر فدراسیون تیر و کمان تمرینات خود را با ورزشکاران فعال در این رشته پیگیری می کند، در ادامه این گفتگو در مورد دلیل انجام این کار، گفت: فشار تمرین در بخش المپیکی ها بیشتر است. در بخش پارالمپیک ماهیانه یک دوره تمرین یک هفته ای داریم، در حالی که در میان المپین ها تمرینات به صورت متوالی در طول سال دنبال می شود. به همین دلیل سال گذشته با صلاحدید آقایان شجاعی و خسروی وفا، تمرینات خود را در یک بخش متمرکز کرده و بیشتر با المپین ها تمرین کردم و این روند را همچنان دنبال می کنم.

نعمتی با اشاره به اینکه حضور در مسابقات جهانی ترکیه (اردیبهشت ۹۵) همراهی با تیم تیر و کمان را در برنامه دارد، خاطرنشان کرد: این مسابقات یک مرحله از رقابتهای توزیع سهمیه انفرادی و تیمی تیر و کمان برای المپیک برزیل است. امید زیادی وجود دارد که در هر دو بخش مردان و بانوان بتوانیم به سهمیه تیمی دست پیدا کنیم. من هم تلاش زیادی می کنم تا به بهترین شرایط آمادگی برسم و بتوانم در این رقابتها مثمرثمر باشم. البته حضور در رقابتهای بخش تیمی مسابقات جهانی ترکیه، مستلزم به حد نصاب رسیدن تعداد سهمیه های المپیکی کسب شده است. باید ۳ سهمیه انفرادی داشته باشیم تا در بخش تیمی شرکت کنیم.


این کماندار دارای معلولیت در مورد پیش بینی خود از عملکردی که می تواند در المپیک برزیل داشته باشد نیز این چنین گفت: به طور حتم، کارم در المپیک خیلی مشکل است چون باید با کسانی دست و پنجه نرم کنم که به لحاظ جسمانی وضعیت بهتری از من دارند و راحت‌تر کار می کنند و این کار من را سخت تر می کند. من در مورد تیر و کمان هیچ‌گاه پیش بینی نداشتم، اما همین که برای کسب بهترین نتیجه و ارائه بهترین عملکرد تلاش می کنم، خوب است.

زهرا نعمتی که در پارالمپیک لندن با کسب مدال طلا خوش درخشید، در مورد تکرار این عملکرد در پارالمپیک ریو توضیح داد: هیچ وقت و در هیچ شرایطی قول مدال نمی دهم، اما همواره سعی من کسب بهترین نتیجه است. تمام تلاشم را در این زمینه خواهم داشت و چه بهتر که این تلاش به مدال آوری ختم شود. به این مهم امید زیادی دارم.

 سایت کمیته بین المللی پارالمپیک با انتشار تصویری از زهرا نعمتی، از وی در کنار پنج کماندار دیگر به عنوان ورزشکاری یاد کرد که باید در بازی های پارالمپیک ریو عملکردش را به نظاره داشت.

 

 


نعمتی در بخش پایانی این گفتگو از این انتخاب ابراز خرسندی کرد و گفت: هر جا نام یک ورزشکار ایرانی در میان باشد افتخاری برای کشور عزیزمان است به خصوص اینکه در بخش بانوان باشد. امیدوارم بتوانم در مقابل چشمانی که منتظر عملکرد من در ریو هستند، موفق باشم و برای آنها خبرهای خوشی داشته باشم. قول می دهم در این زمینه سعی  و تلاش لازم را داشته باشم.

کد خبر : ۱,۰۵۰
اشتراک در