۱۵ دی ۱۳۹۴ ۱۲:۱۳
موقعیت-امیدوارکننده-پینگ-پنگ-بازان-برای-کسب-سهمیه-اعطایی-پارالمپیک-ریو
اگرچه پینگ پنگ بازان معلول ایران طی مدت زمان توزیع سهمیه های پارالمپیک برزیل از دستیابی به این مهم بازماندند، اما این فرصت و شانس را دارند که با برخورداری از سهمیه اعطایی (وایلد کارت) در بازی‌های پارالمپیک آتی شرکت کنند.

اگرچه پینگ پنگ بازان معلول ایران طی مدت زمان توزیع سهمیه های پارالمپیک برزیل از دستیابی به این مهم بازماندند، اما این فرصت و شانس را دارند که با برخورداری از سهمیه اعطایی  (وایلد کارت) در بازی‌های پارالمپیک آتی شرکت کنند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، با پایان یافتن ماه دسامبر و سال میلادی ۲۰۱۵، فهرست پینگ پنگ بازانی که صاحب سهمیه مستقیم بازیهای پارالمپیک ریو دوژانیرو شدند، بسته شد. این در حالی بود که تا به آن زمان هیچ یک از پینگ پنگ بازان معلول ایران موفق به کسب سهمیه مستقیم این دوره از بازی‌های پارالمپیک نشده بودند.

البته اواخر بهمن ماه، ایتالیا میزبان یک دوره از مسابقات بین المللی تنیس روی میز معلولان است. از این رقابتها به عنوان فرصتی برای توزیع بخشی از سهمیه های بازی های پارالمپیک برزیل یاد می شد، اما با بسته شدن فهرست پینگ پنگ بازان پارالمپیکی در این رقابتها سهمیه جدیدی توزیع نمی شود.

«با این شرایط آیا پینگ پنگ بازان معلول ایران دیگر فرصتی برای کسب ورودی به بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۶ ندارند؟»، این پرسشی است که رئیس انجمن تنیس روی میز معلولان ایران در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک به آن اینچنین پاسخ داد:

آنچه مسلم است تنیس روی میز معلولان ایران دیگر فرصتی برای کسب سهمیه مستقیم بازی‌های پارالمپیک برزیل ندارد. اما این شانس و امید وجود دارد که ورزشکاران این رشته با توجه به موقعیت خوبی که در رنکینگ جهانی دارند، بتوانند همچون پارالمپیک لندن از سهمیه اعطائی (واید کارت) برای پارالمپیک برزیل برخوردار شوند.

 

 


مهدی آرمندنیا در این زمینه تصریح کرد: حدود دو ماه پیش پینگ پنگ بازان معلول ایران در مسابقات پارآسیایی اردن که یکی از فرصتهای کسب سهمیه پارالمپیک برزیل بود شرکت کردند و اتفاقاً نتایج خوبی هم به دست آوردند. عنوان سومی انفرادی کلاس ۲، عنوان نخست تیمی کلاس ۲، عنوان دومی تیمی کلاس ۴، عنوان سومی تیمی کلاس ۸ و عنوان سومی تیمی کلاس ۹، مقام هایی بود که در این رقابتها توسط ورزشکاران ایران به دست آمد. با این حساب آنها در نهایت به خاطر رنکینگ پایین تر به نسبت دیگر کشورهای شرکت کننده، موفق به کسب سهمیه پارالمپیک نشدند.

وی تصریح کرد: البته پینگ پنگ بازان جا مانده از پارالمپیک برزیل این فرصت را دارند که در صورت برخورداری از رنکینگ جهانی قابل توجه، بتوانند از طریق سهمیه اعطایی، مجوز ورود به پارالمپیک برزیل را به دست بیاورند و این مهم شامل حال پینگ پنگ بازان ایران هم می شود.

رئیس انجمن تنیس روی میز معلولان ایران تاکید کرد: در حال حاضر پینگ پنگ بازان ایران از رنکینگ نسبتاً خوبی در سطح جهان برخوردار هستند و احتمال اینکه از این طریق بتوانند صاحب سهمیه اعطایی پارالمپیک برزیل شوند، وجود دارد. در این زمینه منتظر اعلام رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک هستیم که احتمالاً طی ماه های آینده اعلام خواهد شد.

 

 


بر پایه این گزارش، تنیس روی میز معلولان ایران در دوره پیشین بازی های پارالمپیک، یک نماینده داشت. حسن جانفشان، نماینده تنیس روی میز ایران در پارالمپیک لندن بود که با در اختیار داشتن رنکینگ ۱۶ و از طریق سهمیه اعطایی، مجوز حضور در آن دوره بازی‌ها را به دست آورد.

کد خبر : ۱,۰۴۷
اشتراک در