۱۳ دی ۱۳۹۴ ۲۱:۴۹
رئیس-کمیته-بین-المللی-پارالمپیک-به-مناسبت-سال-نوی-میلادی-پیام-فرستاد
فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، به مناسبت از راه رسیدن سال نوی میلادی برای جامعه ورزش معلولان جهان پیام فرستاد.
فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، به مناسبت از راه رسیدن سال نوی میلادی برای جامعه ورزش معلولان جهان پیام فرستاد. 

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، متن پیام کریون که بر روی خروجی سایت کمیته بین المللی پارالمپیک قرار گرفته، به شرح زیر است:
اعضای محترم، سال نو را به همه در سراسر دنیا تبریک می گویم. سرانجام به سالی رسیدیم که بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در آن انجام می شود. سال پیش رو یکی از مهم ترین سال ها برای جنبش پارالمپیک به حساب می آید. ما در کنار یکدیگر کار می کنیم تا برای کسانی که دچار معلولیت هستند از طریق ورزش پارالمپیک، جامعه ای فراگیرتر بسازیم.

برای آمریکای جنوبی که برای نخستین بار میزبانی بازی های پارالمپیک را بر عهده می گیرد، موفق برگزار کردن این رقابتها امری حیاتی است. باید به دنیا نشان دهیم که بازی های پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن استثنا نبودند بلکه عادی بودند.

بازی های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ خیلی با لندن ۲۰۱۲ متفاوت خواهد بود. مهم است که شهر برگزاری بازی ها بتواند فرهنگ محلی و میراث خود را با این رویداد درآمیزد. اطمینان دارم ریو دو ژانیرو با مراسم آیینی خود در این بازی ها، می تواند لحظات خاطره انگیزی برای هر ورزشکار و تماشاگری رقم بزند. توفیق بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ بستگی به عواملی چون بینندگان تلویزیونی، تماشاگران، عملکرد ورزشکاران و میراث این بازی ها خواهد داشت.

در فاصله ۹ ماه تا آغاز این بازی ها، نشانه‌ها دلگرم‌کننده هستند. برای بازی هایی که در ماه سپتامبر برگزار می شود امید می رود رکورد رو به رشد چهار میلیارد بیننده تلویزیونی در ۱۵۰ کشور را شاهد باشیم. با تصاویری که با بهترین کیفیت در اختیار بینندگان قرار می‌گیرد. کمیته برگزارکننده همچنین در نظر دارد بیشتر از همیشه برای این بازی ها بلیت فروشی کند. می خواهیم شمار بلیت هایمان از دو میلیون و ۷۶۰ هزار قطعه ای که در لندن به فروش رفت، بیشتر باشد. در حالی که ۹۴ درصد بلیت های این دوره از رقابتها کمتر از ۲۳ دلار قیمت دارد، من خوشبین هستم که ورزشگاه ها پر از تماشاگرانی شود که بهترین پارالمپین‌های جهان را تشویق می کنند.

همانند همه بازی ها، این بازی ها هم موارد ناشناخته ای در برخواهد داشت اما من در خصوص یک چیز اطمینان خاطر دارم و آن اینکه عملکرد ورزشکاران دوباره روند صعودی خواهد داشت. در سال ۲۰۱۵ هر جایی که رقابتهای جهانی ورزش معلولان برگزار شد شاهد بودیم که ورزشکاران سریع‌تر، قوی‌تر و چابک‌تر بودند. ما از تلاش تمامی کمیته های ملی پارالمپیک سپاسگزاریم.

ورزشکاران نه تنها در بهترین شرایط آمادگی در این بازی ها شرکت خواهند کرد بلکه پارالمپین هایی در ریو به میدان خواهند آمد که نسبت به همیشه معروف‌تر هم هستند. راه درازی در پیش است که اطمینان خاطر پیدا کنیم عملکرد ورزشکاران ما می تواند برای دنیا الهامبخش و مهیج باشد. در نهایت این بازی ها باید میراثی ملموس برای مردم برزیل و جامعه ورزشی این کشور از خود بر جای گذارد

 پیش تر، پیشرفت دسترسی برای ورزش معلولان در ریو را دیده ایم که این امر حمل و نقل افراد معلول را تسهیل می کند. قوانین جدید در راستای حمایت از معولان وضع شده است، پول بیشتری بر روی ورزش معلولان هزینه شده و مرکز تمرینی کمیته ملی پارالمپیک برزیل در سائوپولو به نسل جدید ورزشکاران معلول در آمریکا کمک خواهد کرد.

پیش از اینکه بازی ها آغاز شود، برنامه «تست رقابتها» که از سال ۲۰۱۵ آغاز شده ادامه خواهد یافت تا ورزشکاران، فدراسیون های بین المللی ، مسئولان، تماشاگران و سازمان دهندگان بدانند که آنها در بازی های پارالمپیک چه چیزی را تجربه خواهند کرد

 در فاصله ۹ ماه تا آغاز بازی ها، یک لحظه هم در راه آماده سازی مسابقات هدر نمی رود. وضعیت حال حاضر اقتصادی و سیاسی برزیل با حد مطلوب فاصله دارد و مشکلات حمل و نقل و کیفیت آب در ورزشگاه‌های آبهای آزاد به قوت خودش باقی است.

سلامت و بهبود ورزشکاران همواره برای کمیته بین المللی پارالمپیک در اولویت قرار دارد و از الان تا زمان آغاز بازی ها، کمیته بین المللی پارالمپیک با کمیته بین المللی المپیک و سازمان بهداشت جهانی رابطه تنگاتنگی خواهد داشت تا اطمینان حاصل کند برای ورزشکارانی که در رشته های قایقرانی، کانو، روئینگ و سه گانه شرکت می کنند، خطری پیش نمی آید.



باید قید شود که سال ۲۰۱۶ فقط به بازی های پارالمپیک ختم نمی شود. جدا از بزرگ‌ترین گردهمایی ورزشکاران دارای معلولیت، جنبش پارالمپیک باید به رشد خود در همه زمینه ها ادامه دهد. طرح استراتژیک کمیته بین المللی پارالمپیک مربوط به سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ است و اعضای ما سخت کار خواهند کرد تا بتوانیم اهداف خود را در شش حوزه استراتژیک این طرح، عملی کنیم.

در سالی که پیش روی ماست، شاهد رابطه نزدیک کمیته بین المللی المپیک و کمیته بین المللی پارالمپیک بر روی توافقاتی که تا سال ۲۰۲۰ بر روی آن به تفاهم رسیده ایم، خواهیم بود. بنیاد آجیتوس همچنین به قدرت ساختاری و کارکرد عالی خود در حوزه توسعه ورزش افراد دارای معلولیت ادامه خواهد داد. با توجه به موفقیت های عظیمی که در سال ۲۰۱۵ به دست آمده، کمیته بین المللی پارالمپیک به توسعه همکاری و تمدید قرارداد با حامیان مالی خود ادامه خواهد داد.

جنبش پارالمپیک هرگز در جایگاهی اینچنین قدرتمند قرار نداشته و امیدوارم که  سال ۲۰۱۶ حتی از این هم قوی تر شویم.

در پایان، از شما برای تلاش های بی وقفه‌تان تشکر می کنم و نیز همکاریتان برای رشد جنبش پارالمپیک. امیدوار به دیدار شما در ریو هستم تا شاهد بازی های خاطره‌انگیز و شگفت انگیز دیگری باشیم.

با بهترین آرزوها برای سال جدید

سر فیلیپ کریون
رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک

کد خبر : ۱,۰۴۲
اشتراک در