۱۲ دی ۱۳۹۴ ۱۹:۵۷
تشکیل-پرونده-سلامت-برای-۹۰-درصد-ورزشکاران-اعزامی-به-پارالمپیک-برزیل
کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک تا به امروز برای ۹۰ درصد ورزشکارانی که با کسب ورودیه لازم، حضور خود در بازی های پارالمپیک ریودوژانیرو را قطعی کرده اند، پرونده سلامت تشکیل داده است.
کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک تا به امروز برای ۹۰ درصد ورزشکارانی که با کسب ورودیه لازم، حضور خود در بازی های پارالمپیک ریودوژانیرو را قطعی کرده اند، پرونده سلامت تشکیل داده است.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک شهریورماه سال آینده به میزبانی برزیل و در شهر ریودوژانیرو برگزار می شود. برای شرکت در این دوره بازی‌ها، ورزشکاران جانباز و معلول ایران طی ماه های اخیر از حضور در رویدادهای مختلف موفق به کسب ۷۷ سهمیه در رشته های تیمی بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته مردان و زنان و همچنین رشته های دوومیدانی، تیر و کمان، قایقرانی، دوچرخه سواری، شنا و تنیس روی میز شده اند. در بخش نابینایان و کم بینایان نیز این سهمیه برای رشته‌های جودو (سه سهمیه) و فوتبال پنج نفره به دست آمده است.

کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک با توجه با اهمیت بالای بازی های پارالمپیک و ضروت و اهمیت اعزام کاروانی پاک و سالم به این رویداد بزرگ ورزشی، از مدت‌ها پیش معاینه پزشکی ورزشکاران اعزامی به برزیل را در دستور کار قرار داده است و برای بررسی سلامت بخش زیادی از این ورزشکاران، پرونده سلامت تشکیل داده است.

زهرا چابکی، دبیر کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در این زمینه اظهار داشت: ورزشکارانی که صاحب سهمیه پارالمپیک ریو شده اند توسط کمیته پزشکی مورد ارزیابی پزشکی قرار گرفته اند تا سلامت کلی آنها و اینکه از این حیث مجاز به حضور در مسابقات هستند یا نه، مورد بررسی و تایید قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس تا به امروز برای ۸۰ تا ۹۰ درصد ورزشکارانی که ورودیه پارالمپیک ۲۰۱۶ را به دست آورده اند، پرونده سلامت تشکیل شده است. تنها گروه کمی از ورزشکاران مانده اند که هنوز موفق به معاینه پزشکی آنها نشده ایم.

دبیر کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک در مورد دلیل این موضوع گفت: به هر حال حضور در تهران شرط اول برای انجام اقدامات لازم در این زمینه است. بنابراین ورزشکاران پارالمپیکی که بعد از کسب سهمیه در تهران حضور نداشتند هنوز به صورت تخصصی، مورد معاینه پزشکی قرار نگرفته اند. البته تعداد این ورزشکاران خیلی زیاد نیست و به طور حتم با آغاز اردوهای آنها و پیگیری تمرینات در تهران، این معاینات در مورد این دسته ورزشکاران نیز انجام خواهد شد.

دکتر چابکی تاکید کرد: ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پارالمپیک برزیل تا زمان آغاز این بازی ها و اعزام کاروان به ریودوژانیرو به طور مداوم تحت نظر کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک خواهند بود تا هر لحظه از صحت و سلامت کامل آنها اطمینان داشته باشیم.

کد خبر : ۱,۰۳۶
اشتراک در