۵ دی ۱۳۹۴ ۰۷:۲۷
تغییر-۷۰-درصدی-ترکیب-تیم-ملی-والیبال-نشسته-برای-شرکت-در-مسابقات-جام-بین-قاره‌ای
تیم ملی والیبال نشسته برای شرکت در مسابقات جام بین قاره ای و دفاع از عنوان قهرمانی خود در این رقابتها، با ترکیبی متفاوت از همیشه به چین سفر می کند. به گفته سرمربی این تیم، ترکیب تیم اعزامی نسبت به مسابقات جهانی حداقل ۷۰ درصد تغییر خواهد داشت.

تیم ملی والیبال نشسته برای شرکت در مسابقات جام بین قاره ای و دفاع از عنوان قهرمانی خود در این رقابتها، با ترکیبی متفاوت از همیشه به چین سفر می کند. به گفته سرمربی این تیم، ترکیب تیم اعزامی نسبت به مسابقات جهانی حداقل ۷۰ درصد تغییر خواهد داشت.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، تیم ملی والیبال نشسته شهریورماه سال گذشته با کسب عنوان سوم مسابقات جهانی اولین ورودیه کاروان ورزش پارالمپیک ایران برای حضور در پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک را به دست آورد.

حال این تیم در آستانه حضور در مسابقات جام بین قاره ای قرار دارد که عملکرد تیم اعزامی به آن یکی از ملاک های اصلی و مهم برای تعیین ترکیب اعزامی پارالمپیک ریودوژانیرو است. این در حالی است که طبق تصمیم کادر فنی، ترکیب تیم ملی برای شرکت در این رقابتها با ۷۰ درصد تغییر نسبت به رویدادهای یکی دو سال گذشته و از جمله مسابقات جهانی انجام خواهد شد.

 

 


هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در این رابطه اظهار داشت: اعضای هر یک از تیم های راه یافته به بازی های پارالمپیک، تا پیش از این بازی ها باید با حضور در مسابقات رسمی، کلاسبندی پزشکی خود مورد تایید قرار دهند. مسابقات جام بین قاره ای که اواخر اسفندماه در چین آغاز می شود نیز آخرین فرصتی است که تیم ها می توانند با حضور در آن کلاسبندی پزشکی اعضای خود را پیش از پارالمپیک برزیل به تایید برسانند.

وی تصریح کرد: از همین رو ترکیب تیم اعزامی به این رقابتها نسبت به مسابقات اخیری که در آن شرکت داشتیم مانند مسابقات جهانی۲۰۱۴ با تغییری ۷۰ درصدی مواجه است چون ۷ نفر از ترکیب اعزامی بازیکنانی هستند که باید کلاسبندی پزشکی آنها در این رقابتها تایید شود اما کلاسبندی ۷ ورزشکار اعزامی دیگر تایید شده است.

 

 


سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با تاکید بر اینکه به همین دلیل با حداکثر قدرت در مسابقات جام بین قاره ای شرکت نمی کنیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر ۱۰ بازیکن اعزامی به مسابقات جام بین قاره ای در چین، ۱۰ بازیکن دیگر در تهران می مانند. در پایان این رقابتها و از میان این بازیکنان ترکیب تیم اعزامی به بازی های پارالمپیک برزیل مشخص خواهد شد.

رضایی در پایان این گفتگو با یادآوری اینکه تیم ملی والیبال از چهار دوره حضور در مسابقات جام بین قاره ای صاحب چهار عنوان قهرمانی شده است، گفت: به دنبال این هستیم در دوره جدید این رقابتها نیز قهرمان شویم.

بر پایه این گزارش، مسابقات جام بین قاره ای ۲۳ اسفندماه در چین آغاز شده و تا ۳ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. الجزایر، برزیل، چین، مصر، عراق، قزاقستان، کره جنوبی،  هند، روسیه، اوکراین و آمریکا در کنار ایران ۱۲ تیم شرکت کننده در این رقابتها هستند.

در این میان برزیل و آمریکا (قاره آمریکا)، ایران و چین (قاره آسیا)، آلمان و بوسنی (قاره اروپا) و مصر (قاره آفریقا) تیم هایی هستند که سهمیه پارالمپیکی آنها مسجل شده است. در پایان مسابقات جام بین قاره ای هشتمین تیم پارالمپیکی نیز معرفی خواهد شد.

کد خبر : ۱,۰۲۵
اشتراک در