۳۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۳:۱۷
علی-اصغر-هادی-زاده---تلاش-می-کنیم-تا-روز-ملی-پارالمپیک-را-ثبت-جهانی-کنیم
دبیر ستاد روز ملی پارالمپیک گفت تمام تلاش بر این است که روز ملی پارالمپیک که هر ساله در کشور برگزار می شود در تقویم جهانی به ثبت برسد.

دبیر ستاد روز ملی پارالمپیک گفت تمام تلاش بر این است که روز ملی پارالمپیک که هر ساله در کشور برگزار می شود در تقویم جهانی به ثبت برسد.

به گزارش سایت پارالمپیک، هادی‌زاده در نشست امروز دوشنبه با اصحاب رسانه و دست اندرکاران برگزاری روز ملی پارالمپیک اظهار کرد: ثبت شدن روز ملی پارالمپیک در تقویم جهانی همچون روز ملی المپیک، زمانی محقق می‌شود که سایر نهادها مثل نیروهای مسلح، فدراسیون دانشگاهی و آموزش و پرورش به ورزش معلولان ورود پیدا کنند و در معرفی این جنبش به فدراسیون‌های بین‌المللی ما را یاری کنند.

وی افزود: اینکه ادعا کنیم در شش ماه یا کمتر از یک سال می‌توانیم جنبش پارالمپیک را جهانی کنیم ادعای بی اساسی است. تمام تلاشمان بر این است که راه‌های قانونی در این زمینه را هر‌ چه‌ سریع‌تر سپری کنیم و با مصوب شدن این جنبش در مجامع بین‌المللی بتوانیم در آینده مسیر جهانی شدن، جنبش المپیک را قطعی کنیم. بدون شک این کار تنها با حمایت و همکاری کمیته ملی پارالمپیک امکانپذیر نیست و باید تمام نهادها در این زمینه به ما کمک کنند تا بتوانیم زمینه‌های جهانی شدن جنبش پارالمپیک را فراهم کنیم.

 

 


هادی زاده در خصوص حضور مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور صلح در ایران گفت: آقای ویلفرد لمکه با حضور خود در مراسم روز ملی پارالمپیک به مهم جلوه داده شدن این مراسم کمک کردند. وی از اینکه در کشور ایران چنین فضایی در خصوص اهمیت به معلولان وجود دارد به وجد آمد. وقتی فیلم حضور وی در مراسم در پایان روز تدوین شد و تقدیم ایشان شد به وجد آمد و گفت این فیلم را به همسرش نشان خواهد داد تا او متوجه شود چه روز پرکاری را در ایران پشت سر گذاشته است.

دبیر ستاد روز ملی پارالمپیک ادامه داد: حضور آقای صالحی هم در این مراسم بازتاب گسترده ای پیدا کرد چون مصادف شده بود با جریانات توافق هسته ای.

 


وی با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم در پشت صحنه دشواری های فراوانی دارد ادامه داد: بیش از ۳۱ هزار کودک و نوجوان معلول در این مراسم حضور داشتند و همه نگرانی ما این بود که با توجه به شرایط این بچه ها، آسیبی به کسی برسد. خوشبختانه هیچ مشکلی پیش نیامد البته ما انواع و اقسام تمهیدات را اندیشیده بودیم و همه شرکت‌کنندگان را بیمه کرده بودیم و آمبولانس و حتی هلیکوپتر هم برای مشکلات احتمالی تدارک دیده بودیم.

هادی‌زاده در خصوص مصادف شدن روز ملی پارالمپیک در سال آینده با ماه‌های محرم و صفر، گفت: مصادف شدن روز ملی پارالمپیک با ایام محرم و صفر به معنای متوقف شدن برنامه‌های پارالمپیک نیست. ما سعی خواهیم کرد این جنبش را متناسب با شرایط این ایام برگزار کنیم.

دبیر ستاد روز ملی پارالمپیک در پایان تصریح کرد: امیدواریم تمام سازمان‌ها و نهادها از جمله فدراسیون های کارگری، دانشگاهی، دانش‌آ‌مو‌ز‌ی، آموزش و پرورش و نیروهای مسلح که در حال‌ حاضر به دنبال برپایی ر‌قا‌بت‌هایشان به صورت بین‌المللی و جهانی هستند در خصوص ورزش معلولان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند و با ورود این نهادها به ورزش معلولان ما بتوانیم جنبش پارالمپیک را از طریق این سازمان‌ها به فدراسیون‌های بین‌المللی و جهانی معرفی کنیم و این فدراسیون‌ها تنها برگزار کننده ر‌قا‌بت‌های جهانی و بین‌المللی در بخش افراد سالم نباشند.

کد خبر : ۱,۰۱۴
اشتراک در