۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۰
مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی جهان _ امارات ۲۰۲۲؛
تاریخ سازی ملی پوشان بسکتبال با ویلچر ایران با کسب عنوان سوم جهان
 
تیم ملی بسکتبال با ویلچر جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار توانست در رقابت های قهرمانی جهان بر سکوی سوم دنیا قرار گیرد و علاوه بر کسب این عنوان ارزشمند، سهمیه پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ را برای قاره آسیا بدست آورد و به عنوان اولین تیم آسیایی در بخش مردان در جمع سه تیم برتر دنیا قرار گرفت.

ملی پوشان کشورمان در این رقابت ها در مرحله گروهی با تیم های آمریکا، بریتانیا و عراق هم گروه بودند که دیدارهای اول و دوم مقابل آمریکا و بریتانیا با شکست تیم ملی ایران همراه بود و دیدار سوم مقابل عراق نیز با برتری به پایان رسید.

نمایندگان کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی با تیم فرانسه و در مرحله یک چهارم نهایی با تیم آلمان به میدان رفتند که هر دو دیدار با پیروزی ملی پوشان کشورمان همراه بود.
تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در نهایت در مرحله نیمه نهایی مجددا مقابل بریتانیا به میدان رفت و با پذیرش شکست مقابل این تیم از راه یابی به دیدار فینال بازماند.
دیدار پایانی و نهایی نیز امروز مقابل تیم هلند انجام شد و نمایندگان کشورمان برای کسب عنوان سوم به مصاف این تیم رفتند.
ملی پوشان پرافتخار کشورمان موفق شدند در این دیدار با نتیجه ۷۲ بر ۵۴ ملی پوشان تیم هلند را مغلوب کنند و برای اولین بار در جایگاه سوم جهان بایستند.
با توجه به روند کسب سهمیه بازی های پارالمپیک پاریس، تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران با قرار گرفتن در جایگاه سوم جهان موفق به کسب سهمیه بازی های پارالمپیک پاریس 2024 برای قاره آسیا شد و جهت تثبیت این سهمیه می بایست در مسابقات منطقه ای آسیا و اقیانوسیه که در سال جاری میلادی برگزار خواهد شد، حضور یابد.
تیم ملی کشورمان که با هدایت محمدرضا دستیار به عنوان سرمربی و بهروز سلطانی به عنوان مربی تیم ملی با ترکیب ابوالفضل جلایی، امیررضا احمدی، امیدهادی اظهر، وحید سعادت پورمقدم، محمد محمد نژاد، حکیم منصوری، علیرضا کمالی فرد، محسن بیگدلی، محمدحسن سیاری، محسن طلوعی، مرتضی عابدی، عبدالجلیل قرنجیک در این رویداد حضور یافته است ،فردا به میهن بازمی گردد.
 
کد خبر : ۵,۷۶۵
اشتراک در