۳۰ آبان ۱۴۰۰ ۰۸:۳۷
تاشکند میزبان بازی های  پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۵ آسیا شد
 
کمیته پارالمپیک آسیا پس از بررسی پیشنهادات دریافت شده از سوی کمیته های ملی پارالمپیک آسیا، نهایتا تاشکند ازبکستان را به عنوان میزبان بازی های پارا آسیایی جوانان ۲۰۲۵ انتخاب کرد.
 کمیته پارالمپیک این کشور که مورد حمایت وزارت گردشگری و ورزش ازبسکتان هم هست، درخواست میزبانی این رویداد را برای اواخر ماه سپتامبر یا اوایل اکتبر ۲۰۲۵ ارائه کرده است. 
مجید راشد در این خصوص اظهار کرد: "با وجود آنکه کار سختی برای انتخاب میزبان این رویداد داشتیم اما از اینکه پیش از برگزاری بحرین ۲۰۲۱، توانستیم به جمع بندی برسیم و میزبان بعدی این رویداد را معرفی کنیم بسیار خوشحالیم. نکته مهم آن است که آسیای میانه اولین رویداد بزرگ خود را برگزار خواهد کرد."
رئیس کمیته پارالمپیک ازبکستان هم در این خصوص گفت: این اتفاق لحظه بسیار مهمی برای جنبش پارالمپیک در ازبکستان است. ما یک کشور در حال پیشرفت هستیم و موفق شده ایم تعداد ورزشکاران و مدال های مان را در بازی های پارا آسیایی و پارالمپیک به تدریج افزایش دهیم. میزبانی بازی های جوانان در سال ۲۰۲۵ نشان از تعهد ما برای توسعه نسل های آینده در ورزش های پارالمپیکی دارد و بسیار خرسندیم ازاینکه میزبان بهترین ورزشکاران جوان منطقه در آسیا میانه خواهیم بود.
 

نشست

کد خبر : ۴,۶۰۶
اشتراک در