۱۷ تیر ۱۴۰۰ ۲۰:۴۵
کرونا دست ژاپن را در پوست گردو گذاشت؛
المپیک توکیو بدون تماشاگران داخلی و خارجی برگزار خواهد شد
 
تهران- ایرنا- کمیته سازماندهی المپیک توکیو اعلام کرد که به دلیل افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا در ژاپن، المپیک ۲۰۲۰ بدون حضور تماشاگر(اعم از داخلی و خارجی) برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، «تامایو ماروکاوا» وزیر المپیک ژاپن امروز(پنجشنبه) در فاصله کمتر از دو هفته تا آغاز المپیک کرونا زده توکیو، این تصمیم را توسط سازمان‌دهندگان این رویداد اتخاذ شده است، اعلام کرد.
این تصمیم همچنین برنامه قبلی سازمان‌دهندگان المپیک را برای برگزاری این رویداد بزرگ در حضور تعداد معدودی از هواداران و تماشاگران منتفی خواهد کرد.
دولت ژاپن در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها در خصوص اوج‌گیری مجدد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور، روز گذشته(چهارشنبه) از اعمال چهارمین وضعیت اضطراری در این کشور تا ۲۲ آگوست خبر داد.
سیاست جدید مبنی بر منع حضور هواداران در جریان نشستی با حضور «توماس باخ» رییس کمیته بین‌المللی المپیک و نمایندگان چهار هیات یعنی کمیته سازماندهی، کمیته بین المللی پارالمپیک و دولت ژاپن و کلان‌شهر توکیو اتخاذ شد.
با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) و پاراالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد. 
 
 
 
کد خبر : ۴,۲۱۸
اشتراک در