۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۰:۴۲
همراه-با-مرتضی-عابدی-و-سمیرا-خالقی-فعالیتهای-زوج-ورزشکار-پارالمپیکی-در-روزهای-قرنطینه
روزهای قرنطینه و خانه نشینی برای همه به نوعی چالش برانگیز و حتی دشوار است به خصوص برای ورزشکاران که همیشه در حال فعالیت، تمرین و رقابت هستند.
روزهای قرنطینه و خانه نشینی برای همه به نوعی چالش برانگیز و حتی دشوار است به خصوص برای ورزشکاران که همیشه در حال فعالیت، تمرین و رقابت هستند.
مرتضی عابدی و سمیرا خالقی، زوج ورزشکار پارالمپیکی، اما برنامه های متنوعی برای گذران این ایام درنظر گرفته اند و اجازه نداده اند که خانه نشینی، از آمادگی بدنی شان بکاهد.
مرتضی عابدی، ملی پوش تیم بسکتبال با ویلچر، سال ۱۳۷۰ در اراک متولد شد و از سال ۱۳۸۲ فعالیتش در ورزش را با رشته بسکتبال با ویلچر آغاز کرد.
وی در رشته کامپیوتر دارای مدرک فوق دیپلم است و در حال حاضر به عنوان لژیونر در لیگ بسکتبال با ویلچر ترکیه حضور دارد.
سمیرا خالقی نیز سال ۱۳۷۲ در زنجان متولد شد و از سال ۱۳۹۰ فعالیتش در رشته والیبال نشسته را آغاز نمود که در نهایت منجر به عضویتش در تیم ملی بانوان در سال ۱۳۹۲ شد.



عابدی از نحوه آشنایی و ازدواج با همسرش می گوید: در جریان بازی های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ با هم آشنا شدیم و پس از آن که  همسرم برای تحصیل وارد دانشگاه اراک شد، این آشنایی عمق بیشتری گرفت و با همراهی و مشاوره خانواده ها به ازدواج انجامید.
او در ادامه گفت: اینکه هر دوی ما ورزشکار هستیم و با شرایط یک ورزشکار حرفه ای آشنا، باعث شده تا درک متقابلی از هم داشته باشیم و از سویی گاهی پیش می آید که  به خاطر اردوها و تمرینات و مسابقات نتوانیم کنار هم باشیم.



سمیرا خالقی نیز در تکمیل صحبتهای همسرش اضافه می کند: این مساله طبییعی است که در مسیر زندگی مشترک محدودیت هایی به وجود بیاید اما زندگی مشترک نباید باعث دور شدن طرفین از اهداف و آرزوهایشان باشد و برای ما که ورزشکار هستیم، این مساله بسیار مهم است که در کنار هم برای رسیدن به این اهداف تلاش کنیم.
وی در ادامه گفت: زیباترین و بهترین لحظاتی که در طول سالهای فعالیتم در رشته والیبال نشسته تجربه کرده ام به بازی های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ بازمی گردد که هم اولین حضور تیم ملی بانوان وهم اولین تجربه من در بازی های پارالمپیک رقم خورد.
مرتضی عابدی نیز با یادآوری خاطرات فینال بازی های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ می گوید: جدال تیم ملی ایران در فینال رقابت های بسکتبال با ویلچر بازی های پاراآسیایی جاکارتا یکی از تاریخی ترین و دلچسب ترین لحظاتی است که تجربه کرده ام ، به ویژه که توانستیم در دیداری حساس و نفس گیر برنده شویم و آخرین نشان طلای کاروان را بدست آوریم.



این زوج ورزشکار که این روزها به خاطر شرایط قرنطینه مجبور به خانه نشینی هستند از فعالیت هایشان اینگونه می گویند: در حال حاضر کلیه فعالیت های ورزشی تا زمان نا مشخصی تعطیل هست اما این مساله نباید باعث شود تا آمادگی بدنی ما کاهش پیدا کند. از این رو روزها در منزل علاوه بر فعالیت های سرگرم کننده، به مطالعه مقالات ورزشی و تماشای ویدئوها و برنامه های بدن سازی ویژه رشته های والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر مشغول هستیم.
سمیرا خالقی نیز در پایان با اشاره به روز جهانی پاراوالیبال گفت: روز جهانی پاراوالیبال را به تمامی ورزشکاران و مربیان این رشته در کشورمان و همین طور دنیا تبریک می گویم و امیدوارم هر چه زودتر شرایط به حالت عادی بازگردد و بتوانیم در میادین برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم.





کد خبر : ۳,۸۹۵
اشتراک در