۱۵ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۲۴
نخستین-نشست-کمیسیون-بانوان-کمیته-ملی-پارالمپیک-برگزار-شد
نخستین نشست کمیسیون بانوان کمیته ملی پارالمپیک با حضور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، نایب رئیس کمیته ملی المپیک، خانواده مرحومه راضیه شیرمحمدی و بانوان فعال در عرصه رسانه برگزار شد.
نخستین نشست کمیسیون بانوان کمیته ملی پارالمپیک با حضور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، نایب رئیس کمیته ملی المپیک، خانواده مرحومه راضیه شیرمحمدی و بانوان فعال در عرصه رسانه برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این کمیسیون، محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک،هادی رضایی، دبیر اجرایی کمیته، سید قاسم قاسمی، مشاور وزیر در امور ایثارگران، بانوان موفق در عرصه های بین المللی و بانوان مدال آور ادوار مختلف پارالمپیک نیز حضور داشتند.


در این نشست با توجه به نزدیک بودن مراسم چهلمین روز درگذشت  مرحومه راضیه شیرمحمدی  از خانواده و فرزندان وی تجلیل شد و سیما لیموچی، نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک و رئیس کمیسیون بانوان، از اقدامات صورت گرفته در خصوص استخدام فرزند مرحوم شیرمحمدی در اداره کل تربیت بدنی خراسان رضوی خبرداد.


مهین فرهادی زاد، ضمن قدردانی از تلاشهای مسئولین کمیته ملی پارالمپیک به سبب نقش موثری که در رشد جایگاه ورزش زنان جانباز و معلول داشته اند اظهار داشت: هر زمان که بانوان در بخش پارالمپیک روی سکوی مسابقات جهانی و آسیایی می روند به خود می بالم و افتخار می کنم. 

همچنین در این نشست مهین فرهادی زاد ضمن تشکر و قدردانی از زحمات محمود خسروی وفا به خاطر نقش موثری که در رشد جایگاه ورزش زنان جانبازان و معلولان در طی این سالها داشت، اظهار کرد: من هر زمان زنان معلول در میادین آسیایی و جهانی روی سکو قرار می گیرند به خود می بالم و افتخار می کنم که زنان نیز همپای مردان در مسابقات مهم صاحب مدال می شوند.

هادی رضایی، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک نیز از خانم ها سیما لیموچی، عضو کمیته توسعه ورزش و بازی های پارالمپیک در کمیته پارالمپیک آسیا ، فریبا محمدی، عضو کمیته پزشکی IPC، رقیه مصطفوی و داور فریبا احدی، داوران بین المللی والیبال نشسته، مریم ایرانمنش، مربی بین المللی والیبال نشسته، مریم شکوهی، عضو کمیته زنان کمیته پارالمپیک آسیا، مژگان نصیری و حدیث شکوهی داور و مسئول فنی مسابقات وزنه برداری بانوان، زهرا چابکی، عضو کمیته پزشکی، ورزشی پارالمپیک آسیا به سبب افتخاراتی که برای کشورمان به دست آورده اند، تقدیر کرد.


طاهره طاهریان، نایب رئیس کمیته ملی المپیک نیز خاطر نشان کرد: از افتتاح این کمیسیون بسیار خوشحال هستم وجای افتخار است که این تعداد از بانوان ایرانی در عرصه های بین المللی حضور فعال دارند و باعث سربلندی کشورمان هستند.

در این مراسم همچنین از نیره عاکف، اولین بانوی مدال آور پارالمپیک در ایران در رشته تیراندازی ، فروغ بختیاری از ملی پوشان پرافتخار تیم تنیس روی میز، زهرا نعمتی و ساره جوانمردی از مدال آوران نامدار سالهای اخیر، به سبب عملکردشان در عرصه های بین المللی تقدیر شد.

در ادامه لیموچی، رئیس کمیسیون بانوان کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به اهداف تاسیس این کمیسیون گفت: در حال حاضر تمامی سازمان های ورزشی کشور و همچنین سازمان های خارجی، تشکیلاتی  که مشخصا مربوط به امور بانوان باشد، دارند و تاسیس این کمیسیون می تواند در برنامه ریزی جهت توسعه ورزش بانوان و مشارکت بیشتر آنها،جلب مشارکت بیشتر زنان، شناسایی موانع و مشکلاتی که مانع از حضور بانوان می شود و نیز نظارت بر اجرای اقدامات انجام شده برای افزایش حضور بانوان، موثر باشد.


نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک در خصوص اعضای این کمیسیون گفت: در ساختار پیش بینی شده برای کمیسیون،  معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ،نواب رئیس بانوان کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک، نواب رئیس فدراسیون های نابینایان و کم بینایان وجانبازان و معلولین، دو نماینده از فدراسیون های همکار با کمیته ملی پارالمپیک، دو نفر از نخبگان ورزش پارالمپیک در بخش بانوان، دو نماینده ورزشکاران، سه نماینده از افرادی که صاحب کرسی های بین المللی هستند یا در زمینه کلاس بندی، داوری، مربی گری دارای مدارک بین المللی هستند، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و نیز رئیس کمیسیون راهبردی این کمیته حضور دارند.

در پایان مراسم نیز با توجه به نزدیک بودن به روز خبرنگار، به بانوان خبرنگار حاضر در مراسم از طرف کمیته ملی پارالمپیک و شرکت شبکه تجارت جهان گستر، هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

کد خبر : ۳,۷۴۷
اشتراک در