۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ۰۱:۵۹
تداوم تمرینات ملی پوشان کشورمان و منفی شدن تست دوپینگ دو ورزشکار ایرانی
 
تنها یک روز به آغاز رسمی بازی های پارالمپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ باقی مانده و نمایندگان کشورمان برای چهارمین روز متوالی تمرینات خود را با قدرت و جدیت برگزار کردند.
عیسی ساوه شمشکی رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین در خصوص شرایط ملی پوشان اعزامی گفت: میزبان شرایط بسیار مطلوبی را چه از نظر اسکان، رعایت پروتکل های بهداشتی، حمل و نقل ، پیست تمرین و ... فراهم کرده و کلیه ورزشکاران و نیز نمایندگان کشورمان تمرینات خود را هر روز در آرامش و شرایط مناسب دنبال می کنند.
وی در خصوص برگزاری این مسابقات در شرایط پاندمی کرونا گفت: میزبان برای هر شرکت کننده اعم از ورزشکار، مربی و ... یک اتاق اختصاصی در نظر گرفته و همین طور هر روز بعدازظهر از کلیه شرکت کنندگان تست PCR گرفته می شود و نتیجه آن تا صبح مشخص می شود تا اگر فردی دچار بیماری شده سریعا قرنطینه شود.
شمشکی افزود: ورزشکاران ما در دو رشته اسنوبرد و صحرانوردی تمرینات خوبی را برگزارکرده اند و تجهیزات آنها با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون بروز و استاندارد است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد وامیدواریم ورزشکاران بهترین عملکرد خود را در مسابقات به نمایش بگذارند.
وی در پایان از منفی شدن تست دوپینگ دو نفر از ورزشکاران کشورمان در دهکده بازیها قبل از شروع مسابقات خبر داد و افزود: چند روز پیش از ابوالفضل خطیبی و الهه قلی فلاح در رشته صحرانوردی تست دوپینگ گرفته شد که تست هر دو ورزشکار منفی بود و مشکل خاصی نداشتند.
بازی های پارالمپیک زمستانی پکن با حضور بیش از ۶۵۰ ورزشکار از ۴۹ کشور جهانی طی روزهای ۱۳ تا ۲۲ اسفند ماه به رقابت خواهند پرداخت .
 
کد خبر : ۴,۷۸۴
اشتراک در