۱۹ دی ۱۴۰۰ ۰۸:۵۰
کارگردان مراسم افتتاحیه بازی های زمستانی اعلام کرد:
" محیط زیست" تم اصلی مراسم افتتاحیه بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن
 
کارگردان مراسم افتتاحیه بازی های زمستانی پکن ۲۰۲۲، که پیش تر هم افتتاحیه بازی های پکن ۲۰۰۸ را کارگردانی کرده است،  تاکید نمود که این مراسم با توجه به طبیعت متفاوت بازی های زمستانی نسبت به تابستانی، بسیار متفاوت از سال ۲۰۰۸ خواهد بود. بنا به گفته ژانگ ییمو، در این مراسم توجه به محیط زیست و کاهش تولید گازهای کربن جز تم های اصلی در نظر گرفته شده است. 
بنا به گفته تیم اجرایی مراسم افتتاحیه بازی های زمستانی پکن ۲۰۲۲، این مراسم در مقایسه با افتتاحیه پکن ۲۰۰۸ که با حضور ۱۵۰۰۰ بازیگر به مدت ۴ ساعت برگزار شد، به دلیل شیوع ویروس کرونا و سردی هوا شامل تنها ۳۰۰۰ بازیگر است و کمتر از ۱۰۰ دقیقه به طول خواهد انجامید، و تیم اجرا در تلاش خواهد بود تا علاوه بر ساده و ایمن بودن مراسم، خاطره ای یه یاد ماندنی به جای بگذارند. 

 

پارالمپیک

 

این کارگردان معروف چینی با یاد کردن از مراسم افتتاحیه بازی های تابستانی پکن ۲۰۰۸ به عنوان برترین مراسم افتتاحیه در بین ادوار مختلف اظهار کرد: ما مردم چین باید اکنون کنار یکدیگر بایستیم و با هم لحظات زیبایی را خلق کنیم، این گونه می توانیم مفهوم "با هم بودن" که کمیته بین المللی المپیک هم بسیار بر آن تاکید می کند را به تصویر بکشیم. بعلاوه، به عنوان کارگردان مراسم افتتاحیه این رویداد بزرگ، حضور مردم برای من بسیار مهم است. این مراسم، عشق و محبت مردم چین به دنیا و ارزش های آنها را از طریق هنر به نمایش خواهد گذاشت. 
ژانگ ییمو در خصوص نحوه روشن کردن مشعل بازی ها اعلام کرد: "این قسمت از برنامه بسیار خلاقانه اجرا خواهد شد و به دلیل محرمانه بودن، نمی توانم چیزی درباره آن بگویم."
بازی های المپیک زمستانی از ۱۵ بهمن تا یکم اسفند ماه سال جاری و بازی های پارالمپیک نیز از ۱۳ تا ۲۲ اسفند برگزار خواهد شد. 
 
کد خبر : ۴,۷۲۰
اشتراک در