۱۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۵۵
در حاشیه بازی های پاراآسیایی جوانان بحرین صورت گرفت؛
دیدار خسروی وفا با محمد بن دایج رئیس کمیته پارالمپیک بحرین
 
محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران با شیخ محمد بن دایج، رئیس کمیته ملی پارالمپیک بحرین دیدار کرد.
در این نشست محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و مریم شکوهی، مدیر روابط بین الملل کمیته ملی پارالمپیک خسروی وفا را همراهی کردند و علی الماجد، دبیر کل کمیته پارالمپیک بحرین نیز حضور داشت.
رئیس کمیته پارالمپیک بحرین از حضور پر تعداد کاروان ایران ابراز خوشحالی کرد و گفت: از کمیته پارالمپیک ایران به خاطر اعزام کاروانی این چنین پرتعداد قدردانی می کنم و این اقدام کار بزرگی است.
وی افزود: واقف به کاستی هایی که در زمینه میزبانی وجود دارد هستیم اما باید گفت که این مسابقات اولین تجربه ما در سطح میزبانی رویدادی این چنین بزرگ است. پیش از برگزاری این مسابقات قصد داشتیم تا بازی های غرب آسیا را برگزار کنیم که به دلیل پاندمی کرونا لغو شد و به دنبال آن فرصت بحرین برای برگزاری رویدادی آزمایشی و اطلاع از نواقص و ضعف ها از دست رفت.
شیخ محمد بن دایج خاطر نشان کرد: ایران ظرفیت بسیار خوبی در ورزش افراد دارای معلولیت دارد و امیدواریم که بتوانیم در زمینه های فنی و تبادل دانش همکاری نزدیکی با هم داشته باشیم.
خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران نیز ضمن قدردانی از میزبانی گرم بحرین افزود: از ابتدای شروع مسابقات تا امروز شاهد بهبود شرایط بوده ایم و به بحرین به خاطر پذیرش میزبانی این رویداد تبریک می گوییم.
وی گفت: با تجربه ای که از حضور طولانی مدت در ورزش افراد دارای معلولیت دارم، آگاهم که پذیرش این میزبانی و برگزاری رویدادی از این دست، کار بزرگ و دشواری است. ایران و بحرین در میان کشورهای منطقه از حیث فرهنگی بیشتر بهم نزدیک هستند و معتقدیم برخی از مشکلات در چارچوب مسائل ورزشی قرار نمی گیرند.
رئیس کمیته پارالمپیک ایران خاطر نشان کرد: از جنابعالی دعوت می کنم تا برای شرکت در مراسم روز ملی پارالمپیک به ایران سفر کنید و هر دو طرف می توانند در قالب امضای تفاهم نامه از ظرفیت های خوب  هم بهره مند شوند.
رئیس کمیته پارالمپیک بحرین نیز در پایان گفت: امیدواریم که بتوانیم در آینده همکاری های خوبی با ایران در این زمینه داشته باشیم و با توجه به نتایج درخشانی که ایران در بازی های توکیو ۲۰۲۰ بدست آورد این امکان فراهم شود که از ظرفیت های این کشور استفاده کنیم.

در پایان این ملاقات طرفین هدایایی به رسم یادبود به یکدیگر اهدا کردند.

کد خبر : ۴,۶۵۹
اشتراک در