۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۲۹
موزه ملی ورزش، المپیک، پارالمپیک به عنوان موزه برتر در گروه موزه های دولتی اعلام شد
 
موزه ملی ورزش ،المیپک ، پارالمپیک به عنوان موزه برتر درگروه موزه های دولتی متوسط معرفی شد .
 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، دکتر سید محسن میر با بیان این مطلب افزود: موزه ملی ورزش با ارزیابی و تشخیص کمیته موزه های ایران (ایکوم)  با بهره گیری از پتانسیل موجود بخش ورزش و رعایت استانداردهای بین المللی به عنوان موزه برتر در گروه موزه های دولتی متوسط معرفی شد . 
مدیر موزه ملی ورزش با اشاره به تازه تاسیس بودن این موزه افزود : اگرچه تنها ۲ سال از عمر تاسیس موزه ورزش می گذرد ولی به پشتوانه استقبال و حمایت جامعه فرهیخته ورزش کشور ، قهرمانان و ورزش دوستان  در مسیری حرکت کرده ایم که ضمن رعایت تمامی استانداردهای بین المللی ، این موزه از غنای محتوایی خوبی برخوردار است و برنامه ریزی گسترده ای برای توسعه و تکمیل آن داریم . 
میر در ادامه با تاکید بر اهمیت موزه ملی ورزش به منظور آشنایی نسل جوان کشور با افتخارات ، دستاوردها و فلسفه ورزش قهرمانی و پهلوانی خاطر نشان کرد ، بدون تردید این موزه در اینده نزدیک در معرفی هویت ورزشی و قهرمانی ایران زمین برای نسل جوان نقش افرین خواهد بود . 
 لازم به توضیح است  کمیته موزه های ایران (ایکوم) همزمان با روز میراث فرهنگی ، موزه های برتر در  ۱۳ شاخص را معرفی نموده که موزه ملی ورزش در بخش موزه های دولتی متوسط عنوان برتر را به خود اختصاص داده است .
 
کد خبر : ۴,۵۱۰
اشتراک در