۱۱ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۴۸
پرتاب اولاد در حضور رکوردشکن پارالمپیک نقره ای شد
 
مهدی اولاد ورزشکار پرتاب دیسک ایران در بازیهای پارالمپیک توکیو به مدال نقره رسید.
به گزارش خبرنگار اعزامی به توکیو، نمایندگان ایران در مرحله نهایی پرتاب دیسک کلاس F11  بازی های پارالمپیک توکیو 2020 امروز پنجشنبه با حریفان خود به رقابت پرداختند.
در پایان این مرحله، اولاد با پرتاب ۴۰ متر و ۶۰ سانتی متر، مدال نقره را از آن خود کرد.در این ماده، الساندرو رودریگو از برزیل با پرتاب ۴۳ متر و ۱۶ سانتیمتر قهرمان شد. عنوان سوم هم با رکورد 39 متر و 52 سانتیمتر، به تاپیا از ایتالیا رسید. 
اولاد پس از کسب مدال نقره در این بخش گفت: حریف برزیلی من توانست طلای این دسته را از آن خود کند. من قبلا در رنکینگ سوم بودم، اما خوشبختانه امروز به رده دوم صعود کردم. عملکردم از نظر رده بندی قابل قبول است، ولی توقعم از خودم بیشتر بود.
نورمحمد آرخی دیگر نماینده کشورمانهم با رکورد ۳۳ متر و ۳۷ سانتیمتر، جایگاه ششم را از آن خود کرد. 
ابراهیم مومنی، مربی تیم ایران بعد از کسب مدال نقره پرتاب دیسک توسط مهدی اولاد، گفت: تمرکز ما در ایران بیشتر روی پرتاب وزنه بود چون اولاد در این بخش رده نخست جهان را در اختیار دارد، به همین دلیل نتوانستیم روی دیسک مانور بدهیم.
رکورد این ماده پیش از این هم در اختیار الساندرو رودریگو با ۴۶ متر و ۱۰ سانتی متر در مسابقات جهانی و ۴۳ متر و ۶ صدم سانتی در پارالمپیک بود و وی توانست رکوردش در پارالمپیک را ارتقا بدهد.
 
کد خبر : ۴,۴۳۸
اشتراک در