۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۰۵
بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰؛
پارالمپیک توکیو؛ رضی به مدال برنز رسید
 
ملی‌پوش پاراوزنه برداری ایران با مهار وزنه 231 کیلوگرم به مدال برنز بازی‌های پارالمپیک در دسته 107 کیلوگرم رسید.
به گزارش خبرنگار اعزامی به توکیو، روز آخر رقابت‌های پاراوزنه برداری با مسابقات دسته 107 کیلوگرم در سالن «اینترنشنال فورم» شهر توکیو در حال پیگیری است. سامان رضی نماینده ایران در این دسته باید با ورزشکارانی از مغولستان، مکزیک، آذربایجان، ازبکستان، عراق، گرجستان و آمریکا برای رسیدن به سکوی پارالمپیک رقابت کند.
سامان رضی با 35 سال سن یکی از امیدهای کسب مدال برای کاروان ایران در پارالمپیک توکیو به شمار می‌رود. او مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا و عنوان چهارم پارالمپیک 2016 ریو را در کارنامه دارد.
کادر فنی برای نخستین حرکت سامان رضی درخواست وزنه 231 کیلوگرم را دادند که رضی در مهار آن ناموفق بود. داوران این مسابقه به سامان رضی برای حرکت نخست 2 چراغ قرمز و یک چراغ سفید دادند.
رضی در دومین حرکت وزنه 231 کیلوگرمی را به ‌راحتی مهار کرد تا شانس خود را برای رسیدن به سکو افزایش دهد. ملی‌پوش دسته 107 کیلوگرم در حرکت سوم خود به وزنه 233 کیلوگرم حمله کرد اما در لیفت آن ناموفق بود.

سامان رضی پس از کسب مدال برنز پارالمپیک در رقابت‌های دسته 107 کیلوگرم وزنه‌برداری اظهار داشت: برای رسیدن به این مدال تلاش زیادی کردم اما به هدف موردنظر نرسیدم. برنامه‌ریزی من برای مدال نقره یا طلا بود اما متأسفانه شرایط به گونه دیگر رقم خورد.

او با اشاره به خطا در حرکت نخست گفت: وزنه 231 کیلوگرم سنگین نبود اما یک ‌لحظه از کنترلم خارج شد و نتوانستم به‌درستی آن را مهار کنم و این موجب شد تا دچار عدم تمرکز شوم. در حرکت دوم این وزنه را به ‌راحتی مهار و توانستم مدال برنزم را قطعی کنم.

 دارنده مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا این را هم عنوان کرد: رقیبانم قدرتمند بودند. ورزشکار مغولستانی هم رکورددار جهان و هم رکورددار پارالمپیک است. وزنه‌بردار مالزی هم خوب کار کرد و به مدال نقره رسید من برای موفقیت باید تلاشم را بیشتر کنم.

رضی در پایان با اشاره به ادامه فعالیت خود در رشته پاراوزنه‌برداری تصریح کرد: تمریناتم را دنبال می‌کنم تا بتوانم در بازی‌های پاراآسیایی عملکرد خیلی بهتری داشته باشم.

در این دسته «انخبایارین» ورزشکار مغولستانی با مهار وزنه 245 کیلوگرم رکورد این دسته را در بازی های پارالمپیک از آن خود کرد. او همچنین رکورد جهانی این دسته را با 247 کیلوگرم در اختیار دارد.
«جان یی کی» از مالزی نیز با مهار وزنه 237 کیلوگرمی در جایگاه دوم قرار گرفت و به مدال نقره رسید.
عصر امروز نیز رقابت های پاراوزنه برداری در دسته مثبت 107 کیلوگرم برگزار خواهد شد و منصور پورمیرزایی نماینده ایران بر روی سکو خواهد رفت.
 

سامان رضی 3
سامان رضی 2
سامان رضی 1

کد خبر : ۴,۴۰۷
اشتراک در