۱۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۷:۰۳
پرچمدار کاروان پارالمپیک: این وظیفه تکلیفی سخت اما افتخارآمیز است
 
 ورزشکار پارالمپیکی ایران بعد از انتخاب به عنوان پرچمدار کاروان ایران در توکیو گفت: این یک تکلیف سخت اما افتخار آمیز است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، با تصمیم مسوولان کمیته ملی پارالمپیک «زهرا نعمتی» و «نورمحمد آرخی» به عنوان ۲ پرچمدار ایران در پارالمپیک توکیو انتخاب شدند. این انتخاب برحسب قرعه بود. در بخش زنان زهرا نعمتی، ساره جوانمردی و الناز دارابیان و در بخش مردان داود علیپوریان، نورمحمد آرخی و روح‌الله رستمی کاندیدا پرچمداری کاروان بودند که پس از انجام قرعه‌کشی، در نهایت نعمتی و آرخی انتخاب شدند.
زهرا نعمتی در رشته تیر و کمان فعالیت دارد و نورمحمد آرخی دونده نابینایی است که در حدود یک‌ماه پیش توانست سهمیه خود را قطعی و به همراه مهدی اولاد دیگر دونده نابینا به توکیو اعزام می‌شود. 
نورمحمد آرخی در گفت و گویی اظهار داشت: اتفاقاتی که در یک ماه اخیر برای من رخ داده بسیار خوشایند است. در واپسین روزهای خردادماه توانستم با رسیدن به رکوردهای مورد نظر کمیته ملی پارالمپیک مسافر توکیو شوم و اکنون نیز به عنوان پرچمدار کاروان ایران انتخاب شدم. باور دارم این کار افتخاری بزرگ است و ورزشکاران بزرگی نیز در کاوران ایران حضور دارند تا وظیفه پرچم‌داری را بر عهده گیرند. اینکه قرعه شانس به نام من افتاده بسیار خوشحالم. 
ملی‌پوش پارادوومیدانی گفت: می دانم که حمل پرچم ایران در رژه افتتاحیه یک کار بسیار بزرگ است و این برای من بالاتر از هر افتخاری به شمار می‌رود. امیدوارم نماینده خوبی برای ایران اسلامی باشم. 
وی با اشاره به آمادگی خود برای رسیدن به مدال در توکیو فزود: پارالمپیک آوردگاه بهترین‌ها است و من نیز با کسب رکورد مورد نظر کمیته ملی توانستم مسافر این بازی‌ها شوم. امیدوارم بتوانم در کنار پرچمداری کاروان، مدال خوشرنگی نیز برای ایران به ارمغان بیاورم و فرد مفیدی در توکیو باشم. 
پارالمپیک توکیو از روز دوم شهریو شروع و تا ۱۴ آن ماه ادامه دارد. کاروان ایران اواخر مردادماه با ۶۲ ورزشکار، ۲۰ مربی و ۱۶ همراه ایران را به مقصد توکیو ترک خواهد کرد.
 
کد خبر : ۴,۲۱۷
اشتراک در