۴ خرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۴۱
سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو؛
همسان‌سازی پاداش مدال‌آوران اقدامی ارزشمند است
 
سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: همسان‌سازی پاداش مدال‌آوران پارالمپیکی و المپیکی از دوره‌های گذشته وجود داشت و وزارت ورزش در این دوره نیز آن را اعلام کرد. این اقدام ارزشمند و موجب ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران خواهد شد.
«هادی رضایی» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به زودی لیست نهایی ورزشگاران اعزامی به پارالمپیک توکیو مشخص خواهد شد اظهار داشت: در چند روز گذشته سهمیه‌هایی را در قایقرانی و تکواندو کسب کردیم و باید بررسی شود که آیا رکوردهای آنان با معیارهای مورد نظر کمیته ملی پارالمپیک هم‌خوانی دارد یا نه. سیاست ما همچنان کیفی‌گرایی است و اعزام در قالب این سیاست انجام خواهد شد. نفراتی که شانس رسیدن به مدال در پارالمپیک را دارند اعزام خواهند شد و ملاک کسب سهمیه نیست. 
وی اظهار داشت: در مسابقات گزینشی پارالمپیک در اردن، «رایحه شهاب» موفق به کسب سهمیه شد. باید بررسی کنیم که رقیبان وی در سطح آسیا و جهان چه کسانی هستند. او بدون هیچ رقابتی به مدال طلا در مسابقات اردن رسیده باید در پارالمپیک با چه کسانی رقابت کند. بررسی میزان شانس شهاب برای قرار گرفتن در لیست اعزام توسط کارشناسان کمیته انجام خواهد شد و نظر نهایی به احتمال زیاد روز شنبه آینده (هشتم خرداد) اعلام خواهد شد.
رضایی خاطر نشان کرد: تاکنون حدود ۵۴ سهمیه در لیست اعزام قرار گرفته اما این تعداد قطعی نیست بلکه ممکن است شمار آنان بیشتر از این باشد. 
سرپرست کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک توکیو با اشاره به اقدام وزارت ورزش در اعلام میزان پاداش مدال‌آوران گفت: همسان‌سازی پاداش‌ها در این دوره نیز ادامه دارد و این یک کار ارزشمند است و اگر این پاداش به موقع به ورزشکاران مدال‌آور پرداخت شود بدون شک باعث انگیزه برای دوره‌های بعدی و بازی‌های پاراآسیایی خواهد شد. البته بهتر بود میزان پاداش مدال تیمی  متفاوت باشد زیرا تلاشی که یک ورزشکار و کادر فنی در طول چهار سال برای رسیدن به مدال المپیک انجام خواهند داد تک تک بازیکنان رشته‌های تیمی نیز انجام می‌دهند. برای کسب یک مدال تیمی در حدود ۲۰ نفر تلاش خواهند کرد و درگیر برنامه‌های متنوع هستند باید این مهم دیده شود. 
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با بیان اینکه ارزش مدال تیمی در المپیک به نسبت بالاتر از مدال انفرادی است گفت: به عنوان یک کارشناس ورزشی فارغ از تعصب تیمی و رشته‌ای اعلام می کنم که پاداش مدال رشته‌های تیمی باید بیشتر از رشته‌های انفرادی باشد. زمانی که تیم والیبال ایران به المپیک صعود کرد چه شور و هیجانی ایجاد شد و زمانی که این تیم مدال کسب کند بدون شک هیجان آن چند برابر رشته‌های انفرادی است. این واقعیت در رشته‌های تیمی دیگر مانند فوتبال، بسکتبال و هندبال نیز مصداق دارد. 
رضایی با بیان اینکه برای اعزام باید قوانین اعلام شده از سوی مسوولان برگزاری المپیک و پارالمپیک مورد توجه قرار گیرد گفت: کمیته ملی پارالمپیک با همکاری وزارت ورزش تا کنون تمام موارد اعلامی از سوی نهادهای بین‌المللی ورزش را به صورت کامل انجام داده و از این به بعد نیز دستورالعمل‌های بهداشتی را آن گونه که مورد انتظار برگزار کنندگان است رعایت خواهیم کرد. به ورزشکاران اعزامی ۲ دُز واکسن کرونا تزریق شده تا آنان اطمینان خاطر بیشتری نسبت به مسائل بهداشتی داشته باشند. بنا به اعلام مسوولان برگزاری مسابقات ما باید پنج روز پیش از اغاز بازی‌های پارالمپیک به ژاپن برویم و ۲ روز بعد از اختتامیه این کشور را ترک کنیم. در آنجا نیز قوانین سختی برای برگزاری بازی‌ها اعلام شده و موظف به رعایت هستیم. 
بازی‌های پارالمپیک توکیو که قرار بود سال ۲۰۲۰ در ژاپن برگزار شود به خاطر شیوع و فراگیری کرونا با یک سال تاخیر برگزار خواهد شد. این بازی‌ها از چهارم تا شانزدهم شهریورماه سال جاری برگزار می شود. 
کد خبر : ۴,۱۲۷
اشتراک در