۱۰ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶
مراسم-نمادین-روز-ملی-و-هفته-پارالمپیک-برگزار-شد
مراسم نمادین روز ملی و هفته پارالمپیک در زمین چمن آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.
این برنامه تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با محدویت نفرات و رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز انجام و از شبکه ورزش سیما با اجرای جواد خیابانی و علیرضا یکتامرام پخش زنده شد.

رژه ورزشکاران معلولیت‌های مختلف با پرچمداری اصغر زارعی‌نژاد و اهتزار پرچم های جمهوری اسلامی ایران، IPC و NPC بخش ابتدایی مراسم بود.

 تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در ابتدای این مراسم خیر مقدم گفت و طی سخنانی آرزو کرد که شرایط کرونا بهبود یابد تا بتوانیم بیشتر و آسوده تر به امورات ورزش جانبازان، معلولان و نابینایان برسیم.




دکتر حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس استثنایی ضمن تشکر از کمیته ملی پارالمپیک و تبریک روز ملی و هفته پارالمپیک اظهار امیدواری کرد تا در جهت افزایش کیفیت زندگی دانش آموزان معلول بتوانیم با اختصاص و تجهیز ۱۶۰۰ مدرسه ویژه ورزش و ۳۷۰ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای در کشور گام برداریم.




در بخشی دیگر، زهرا نعمتی بانوی طلایی پارالمپیک، پیام روز ملی و هفته پارالمپیک را برای حاضران و بینندگان تلویزیونی مراسم قرائت کرد.




نعمتی در این پیام با اشاره به پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ اذعان داشت ضمن لحاظ کردن اولویت سلامت ورزشکاران، با تلاش و توکل به تکرار موفقیت ها امید داریم.

در این مراسم، ورزشکاران در بخش های مختلف به نمایش نمادین پاراتکواندو، تیر و کمان، کاراته، طناب زنی، فوتبال دستی، اسلالون و ... پرداختند.








در پایان نیز ۶۰۰۰ بسته اهدایی پارالمپیک شامل توپ، کلاه، کاور، تی شرت، ماسک و مایع ضدعفونی کننده بهداشتی به دانش آموزان مدارس استثنایی و ورزشکاران تحت پوشش سازمان بهزیستی با حضور خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک، احمدی و فرهادیزاد معاونان وزارت ورزش، اسبقیان رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، مظلومی رییس فدراسیون نابینایان، فولادی رییس تربیت بدنی ارتش و معاونان سازمان بهزیستی اهدا شد. 






عکس: امیررضا استواری

کد خبر : ۴,۰۰۵
اشتراک در