۲۰ شهریور ۱۳۹۹ ۰۴:۴۵
رئیس-کمیته-بین-المللی-المپیک-تست-و-واکسن-کووید-۱۹-تصمین-کننده-شرایط-برگزاری-توکیو-۲۰۲۰-نیست
توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، هشدار داد که تست و واکسن کووید ۱۹ عاملی تضمین کننده برای مسابقات المپیک و پارالمپیک سال آینده در توکیو نیست .
توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، هشدار داد که تست و واکسن کووید ۱۹ عاملی تضمین کننده برای مسابقات المپیک و پارالمپیک سال آینده در توکیو نیست .
وی در جریان کنفرانس خبری مجازی از نشست هیات مدیره IOC اظهار کرد که قادر نیست به پرسش ها در خصوص سازماندهی بازی های توکیو ۲۰۲۰ پاسخ دهد، چرا که شرایط روز به روز در حال تغییر است.
رئیس کمیته بین المللی المپیک خاطر نشان کرد: وظیفه ما آماده شدن برای سناریوهای مختلف است، بدون آنکه بدانیم کدام یک از آنها رخ خواهد داد. این مساله آسان نیست اما فاصله گذاری اجتماعی در دستور کار ما قرار دارد.
باخ گفت: ما روند تولید و تست سریع واکسن ها را به صورت دقیق پیگیری می کنیم و این امر می تواند تسهیل کننده روند امور باشد اما بسیار زود است که در مورد رویکرد نهایی پاسخی قاطع ارائه کنیم .



رئیس کمیته بین المللی المپیک افزود: در خصوص دسترسی به موقع به واکسن و یا تست سریع آن خوش بین هستیم اما این تضمین کننده شرایط نیست. بر اساس اطلاعاتی بدست آمده و تماس با متخصصان سازمان بهداشت جهانی و شرکت های داروسازی، درمورد تست سریع واکسن به پیشرفت های بزرگی دست یافته ایم و اخبار امید بخشی در مورد تولید واکسن دریافت کرده ایم.
وی در پایان اظهار داشت: همه این مسائل موثر است اما تضمین کننده نیست و تنها می تواند سازماندهی مسابقات را تسهیل کند.
با پایان یافتن مسابقات المپیک، بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ از ۲۴ اوت تا ۵ سپتامبر برگزار خواهد شد.



کد خبر : ۳,۹۵۰
اشتراک در