۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۲۹
دکتر-تسوتسفکی--ورزش-ابزاری-قدرتمند-برای-انتقال-پیام-و-دیپلماسی-میان-کشورهای-جهان-است
دکتر تسوتان تسوتکوفسکی، رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی ورزش برای صلح و توسعه، گفتگویی با روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک انجام داد.
دکتر تسوتان تسوتکوفسکی، رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی ورزش برای صلح و توسعه، گفتگویی با روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک انجام داد.
وی در خصوص برگزاری این مراسم گفت: یونسکو آژانس ویژه سازمان ملل در ورزش و آموزش است و با این شعار اهداف خود را دنبال می کند که هیچ کس نباید در آموزش و ورزش از چشم اندازهایی که این آژانس ترسیم کرده است، عقب بماند.
تسوتکوفسکی افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی می بایست به گونه ای در اختیار مردم باشد که همه فرصت استفاده از آن را داشته باشند و ایران در زمره یکی از بهترین کشورهایی است که با امضای کنوانسیونی که این هدف را دنبال می کند، دسترسی عموم مردم را به خدمات و تجهیزات ورزشی تسهیل کرده است.



رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران خاطر نشان کرد: خوشحالم که امسال میزبانی این مراسم توسط کمیته ملی پارالمپیک و در محل فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین صورت گرفته و در بازدیدی که از تجهیزات فدراسیون داشتم و باید بگویم که امکانات بسیار خوبی برای ورزش معلولین فراهم شده است و این امکانات به ورزشکاران دارای معلولیت کمک می کند تا در مسابقات بزرگی مثل بازی های پارالمپیک مدال های خوش رنگ کسب کنند.
وی گفت: اجرای دیپلماسی ورزشی می تواند بسیار موثر تر از دیپلماسی سیاسی باشد و به ارتقا جایگاه کشورها در دنیا کمک می کند.
تسوتکوفسکی اضافه کرد: ما در کمیسیون ملی یونسکو ایران ارتباط خوبی با سازمان ملل داریم و با همراهی ایوبی، دبیر کل این کمسیون در تلاش هستیم تا برنامه هایی را اجرایی کنیم که در بخش ورزش دسترسی ها و امکانات را هر چه بیشتر فراهم و در اختیار عموم قرار دهد.
رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران گفت: ایران در این زمینه دستاوردهای خوبی داشته و می تواند به عنوان یک الگوی موفق معرفی بشود و نشست امروز نیز یک یادآوری برای همه ماست که به خاطر داشته باشیم که چه تعهداتی داریم.
وی در پایان در خصوص تجربه اش از بازی بوچیا و همراهی با ورزشکاران دارای معلولیت گفت: تجربه بسیار هیجان انگیزی بود و انرژی خوبی از این بازی تیمی دریافت کردم.

کد خبر : ۳,۶۹۱
اشتراک در