۱۵ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۵۵
انتقال-ماموریت-۸-رشته-ورزشی-از-فدراسیون-ورزش-های-جانبازان-و-معلولین-به-فدراسیون-های-ملی
بر اساس اساسنامه جدید کمیته ملی پارالمپیک که در تاریخ ۹۷/۰۶/۰۳ توسط هیئت دولت مصوب و ابلاغ گردید، فدراسیون های تیروکمان، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، بدمینتون، تکواندو، سوارکاری و تنیس به عضویت مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک در آمدند.
بر اساس اساسنامه جدید کمیته ملی پارالمپیک که در تاریخ ۹۷/۰۶/۰۳ توسط هیئت دولت مصوب و ابلاغ گردید، فدراسیونهای تیراندازی با کمان، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، بدمینتون، تکواندو، سوارکاری، تنیس و قایقرانی به عضویت مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک در آمدند.

موضوع انتقال ماموریت، حمایت از ورزش‌های فوق از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به فدراسیون‌های ذیربط بر اساس قوانین IPC از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ به مرور صورت گرفته است که با توجه به تدوین و تصویب اساسنامه جدید و تایید آن توسط کمیته بین المللی پارالمپیک IPC الزاماً می‌بایستی توسط کمیته ملی پارالمپیک کشورمان نیز اجرایی می‌گردید.

هدف از این تصمیم IPC ایجاد مشارکت و حمایت هشت فدراسیون جهانی از ورزش‌های پارالمپیکی در سطح جهان می‌باشد.

در جلسه انتقال ماموریت این ۸ رشته ورزشی که در تاریخ دوشنبه ۹۷/۰۸/۱۴ در دفتر معاونت قهرمانی وزیر ورزش و جوانان با حضور معاونت ورزش قهرمانی، روسای هشت فدراسیون ورزشی، رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و رییس و دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک برگزار گردید، تفاهم نامه انتقال ماموریت هشت رشته به امضاء رسید.




بر این اساس تا پایان سال جاری، انتقال این ماموریت از سوی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به فدراسیون‌های فوق صورت گرفته و از ابتدای سال ۱۳۹۸ رسماً مسئولیت حمایت از این رشته‌ها بر عهده فدراسیون‌های ذیربط خواهد بود.

کد خبر : ۳,۶۰۴
اشتراک در