۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵
صرف کسب سهمیه ملاک اعزام به بازی های توکیو نیست / در رشته تیراندازی مطابق سیاست ها عمل شد
 
محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک درخصوص حواشی ایجاد شده پیرامون اعلام اسامی نهایی ملی پوشان اعزامی به بازی های توکیو ۲۰۲۰ در رشته تیراندازی، گفتگویی با روابط عمومی این کمیته انجام داد.
وی گفت: همان گونه که بارها پیش از این اعلام شده است، طبق مصوبات و سیاست های هیات رئیسه و اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و نیز ستاد بازی های توکیو ۲۰۲۰، صرف کسب سهمیه ملاک اعزام به بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ نیست و ورزشکارانی به این بازی های اعزام می شوند که در یکی از الویت های چهارگانه کسب مدال طلا، نقره، برنز و یا مدال طلای بازی های پاراآسیایی قرار داشته باشند.
تابع خاطر نشان کرد: بر اساس این سیاست، بررسی وضعیت ورزشکاران بر اساس شرایط رشته مربوطه، به صورت رقابتی، رکوردی و ... انجام می شود و همواره جایگاه آنها با ارزیابی های فنی و آکادمی مشخص است.
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک افزود: با توجه به حواشی ایجاد شده پس از اعلام اسامی نهایی ملی پوشان اعزامی به پارالمپیک توکیو در رشته تیراندازی، ذکر این نکته ضروری است که افرادی که در اردوهای آمادگی حاضر و دارای سهمیه بودند، همواره شرایطشان بر اساس نتایج کسب شده در مسابقات بین المللی ، وضعیت رقبا و نیز تحلیل های فنی مورد بررسی قرار گرفته و حمایت های مورد نظر نیز انجام شده است، لذا در نهایت با توجه به مصوبات و شرایط کنونی، ورزشکارانی که در اولویت های چهارگانه قرار نداشتند از لیست اعزام حذف شدند.
وی تصریح کرد: سه ورزشکار دیگر که در لیست باقی مانده اند نیز همانند یک سال و نیم گذشته همچنان از حمایت های کمیته برخودار هستند و چنانچه تا پایان زمان ثبت نام همچنان در اولویت های چهارگانه قرار داشته باشند در لیست باقی خواهند ماند.
تابع افزود: با توجه به اینکه در رشته تیراندازی اغلب مواد در بخش بانوان و آقایان مشترک است و رقبای اصلی نیز عمدتا از آسیا هستند و بهترین ورزشکاران نیز در این مواد از کشورمان حضور دارند، قاعدتا ورزشکاران دیگر حائز کسب اولویت های چهارگانه نخواهند بود.
وی در پایان تاکید کرد: بار دیگر اعلام و تاکید می کنم که اعزام ورزشکاران به بازی های پارالمپیک توکیو صرفا بر اساس سیاست های کیفی است و صرف کسب سهمیه ملاکی برای اعزام نخواهد بود. همچنین اسامی نهایی تیم های اعزامی به بازی های توکیو ۲۰۲۰ نیز روز یکشنبه ۲۳ خرداد ماه و درجریان نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام می شود.
 
 
کد خبر : ۴,۱۴۸
اشتراک در